Nowa usługa Carwings ma promować wśród japońskich kierowców ekologiczny styl jazdy, czyli przyzwyczajenia sprzyjające ograniczaniu zużycia paliwa. Usługa została opracowana specjalnie pod kątem edukacji kierowców i zwiększenia ich świadomości wpływu przyzwyczajeń w codziennym prowadzeniu pojazdu na średnie zużycie paliwa.

Carwings to oryginalna usługa telematyczna Nissan, która obecnie dostępna jest tylko w Japonii. Będzie ona pomagać kierowcom w lepszym poznaniu parametrów ich pojazdów poprzez podawanie danych o średnim zużyciu paliwa wynikającym z przyzwyczajeń kierowcy objawiających się w codziennej jeździe samochodem, a także będzie umożliwiać śledzenie i monitorowanie poprawy własnych umiejętności w zakresie ekologicznego stylu jazdy w miarę upływu czasu. System może obliczyć średnie zużycie paliwa (miesięczne, tygodniowe) każdego pojazdu wyposażonego w Carwings na podstawie danych przesyłanych bezpośrednio do Centrum Carwings, gdzie abonent systemu może je wyszukać na spersonalizowanej stronie internetowej.

System został zaprojektowany tak, aby motywować kierowców do poprawy umiejętności w zakresie ekologicznego stylu jazdy poprzez opracowywanie rankingów oszczędności paliwa. Abonenci systemu są oceniani w odpowiednich kategoriach na podstawie średniego zużycia paliwa w poprzednim miesiącu. Średni wynik można porównać z wynikami innych abonentów eksploatujących identyczny model pojazdu.

Na stronie internetowej kierowca znajdzie informacje o zużyciu paliwa w poprzednim tygodniu zestawione ze średnimi wynikami z poprzedniego miesiąca oraz cotygodniowe wskazówki na temat metod dalszego obniżania zużycia paliwa.

System wyposażony jest w przyjazny dla użytkownika interfejs oraz funkcję obsługi przez Internet i został zaprojektowany pod kątem gromadzenia różnych danych dotyczących jazdy, pochodzących z pojazdów abonentów, i przetwarzania ich na cenne informacje o istotnym i wymiernym znaczeniu dla klientów.