Nierówna praca, często zarzucana silnikom wyposażonym w trzy cylindry, została zniwelowana poprzez zastosowanie przeciwwagi na piaście wału korbowego, która ograniczyła przekazywanie pionowych drgań wywołanych przez przemieszczanie się tłoka. Dzięki temu ten silnik charakteryzuje się kulturą pracy porównywalną do jednostek czterocylindrowych.
Kolejnym silnikiem oferowanym z tym modelem jest jednostka DIG-S o pojemności 1,2 litra i mocy 98 KM, osiąganej przy 5600 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 142 Nm przy 4400 obr./min. Ten silnik, wyposażony w turbosprężarkę, zapewnia kulturę pracy porównywalną do czterocylindrowego silnika o średniej pojemności. Dzięki elektronicznemu układowi sprzęgła turbosprężarka może być wyłączana podczas jazdy z niską prędkością, czyniąc jazdę bardziej ekonomiczną i minimalizując tarcie w silniku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (z ręczną skrzynią biegów) wynosi 4,3 l/100 km. Oba silniki benzynowe dostępne są z 5-biegowymi skrzyniami manualnymi, ale mocniejsza wersja może być wyposażona także w skrzynię bezstopniową CVT (+5100 zł). Nie powinniśmy obawiać się niedoboru mocy, ponieważ Note jest wyraźnie lżejszy od rywali. W podstawowej wersji waży zaledwie 1036 kg, Kia Venga 1178 kg, a Ford B-Max 1200 kg.
Przy użytkowaniu Note’a w dłuższych trasach lepiej może się sprawić diesel 1.5 dCi o mocy 90 KM, który wg producenta ma spalać średnio 3,6 l/100 km. Motor ten osiąga maksymalny moment obrotowy 200 Nm już przy 1750 obr./min.
Dodajmy, że system zapłonu stop-start stanowi standardowe wyposażenie wszystkich wersji silnikowych Nissana Note. Kierowca ma też do dyspozycji dwa wskaźniki eko wyświetlające informacje o wydajności jazdy. Wskaźnik informujący o sposobie korzystania z pedału przyspieszenia ma formę niewielkiej tarczy, a wyświetlana na niej wartość zależna jest od pozycji pedału przyspieszenia. Nagłe wciśnięcie pedału do oporu powoduje wyświetlenie niskiej „oceny”, natomiast łagodniejsze korzystanie z pedału przyspieszenia umożliwia uzyskanie lepszego wyniku, który świadczy o tym, że jazda jest bardziej ekonomiczna.
Kierowca ma również do dyspozycji wskaźnik ekonomicznej jazdy. Ma on formę zielonego paska, usytuowanego ponad zestawem trzech głównych wskaźników, z pięciopunktowym wskaźnikiem diodowym, informującym o stopniu ekonomicznej jazdy (w przypadku mało ekonomicznej jazdy podświetlany jest jeden punkt, trzy punkty są podświetlane w przypadku średnio ekonomicznej jazdy, a pięć, gdy kierowca jedzie bardzo ekonomicznie). System przez cały czas ocenia wydajność jazdy, przekazując kierowcy informacje w czasie rzeczywistym. Przy mało wydajnej jeździe podświetlony jest tylko środkowy element. Przy maksymalnej wydajności – cały pasek. Na koniec każdej podróży kierowca uzyskuje ogólny wynik. System ocenia wydajność jazdy w skali do pięciu gwiazdek.