Zakład SoVAB (Societe des Vehicules Automobiles de Batilly), który na początku czerwca będzie obchodził trzydziestolecie istnienia, od 1980 roku specjalizuje się w produkcji dużych samochodów użytkowych. W latach 1980-1997 był w nim produkowany model Master pierwszej generacji. Od roku 1997 do chwili obecnej zakład produkował Mastera drugiej generacji, który sprzedał się w ilości ponad miliona egzemplarzy, znajdując nabywców w 45 krajach. Produkcja Nowego Mastera trzeciej generacji, na którego mogą być już składane zamówienia, stopniowo zastępuje dotychczasowy model. Produkcja Mastera drugiej generacji w zakładach SoVAB powinna ostatecznie zakończyć się w tym roku.

Dokonując wyboru tej lokalizacji, firma Renault zapewniła przyszłość zakładowi SoVAB, który zatrudnia 2 399 pracowników i jest największym pracodawcą w departamencie Meurthe-et-Moselle. Zakład jest znakomicie zintegrowany z regionem, o czym świadczy 3 000 etatów pośrednio związanych z SoVAB w całej Lotaryngii. W ten sposób Renault przyczynia się do podtrzymania zatrudnienia w przemyśle tego regionu, który ucierpiał na przekształceniach związanych z likwidacją sektora hutniczego i wydobywczego.

Firma Renault wybrała SoVAB z uwagi na doświadczenie w dziedzinie produkcji dużych furgonów, a także na fakt, że istniejące linie produkcyjne są przystosowane do gabarytów Nowego Mastera, co pozwoliło zredukować koszty wprowadzenia modelu na rynek. Infrastruktura, którą dysponuje zakład, pozwala produkować Nowego Mastera w wersji L4 o długości 6 848 m, o dwa metry większej od modelu Grand Espace.

Zakład posiada także wyjątkowe doświadczenie w zakresie zarządzania licznymi opcjami, tak charakterystycznymi dla pojazdów użytkowych, a co za tym idzie doskonale poradzi sobie z 350 różnymi wariantami Nowego Mastera.

Renault zainwestowało 151 milionów euro w przygotowanie zakładów w Batilly do produkcji Nowego Mastera. Szczególnie duże inwestycje Grupa poczyniła w rozwój tłoczni, dzięki czemu możliwe stało się zastosowanie najnowszych technologii i rozwiązań w zakresie robotyki przemysłowej. Renault zainstalowało całkowicie nową linię produkcyjną wyposażoną w 250 robotów przemysłowych, zdolnych wyprodukować 350 wariantów Nowego Mastera. Także lakiernia, przystosowana do produkcji nowej wersji L4 o długości 6 848 m, pozwala dodatkowo uzyskać 120 różnych kolorów nadwozia na specjalne zamówienia. Stanowi to odpowiedź na wymogi klientów dotyczące możliwości zamawiania Nowego Mastera w firmowych kolorach.

Renault jest firmą francuską, zarazem przywiązaną do swoich korzeni i pragnącą rozwijać się na rynkach międzynarodowych. Pomimo, że pojazdy marki Renault są sprzedawane w 188 krajach na 5 kontynentach, Francja pozostaje przemysłowym sercem Grupy. Aż 14 z 38 zakładów produkcyjnych Renault jest zlokalizowanych we Francji, gdzie Grupa realizuje 55% wartości dodanej generowanej przez zakłady przemysłowe. Jedna trzecia pracowników produkcyjnych Renault pracuje we Francji.