Auto Świat Nowy Renault Master tylko z Francji

Nowy Renault Master tylko z Francji

Począwszy od tego roku, Nowy Master będzie produkowany wyłącznie w departamencie Meurthe-et-Moselle, w fabryce zlokalizowanej 30 km na północ od francuskiego Metz.

Fabryka
Onet
Fabryka

Zakład SoVAB (Societe des Vehicules Automobiles de Batilly), który na początku czerwca będzie obchodził trzydziestolecie istnienia, od 1980 roku specjalizuje się w produkcji dużych samochodów użytkowych. W latach 1980-1997 był w nim produkowany model Master pierwszej generacji. Od roku 1997 do chwili obecnej zakład produkował Mastera drugiej generacji, który sprzedał się w ilości ponad miliona egzemplarzy, znajdując nabywców w 45 krajach. Produkcja Nowego Mastera trzeciej generacji, na którego mogą być już składane zamówienia, stopniowo zastępuje dotychczasowy model. Produkcja Mastera drugiej generacji w zakładach SoVAB powinna ostatecznie zakończyć się w tym roku.

Dokonując wyboru tej lokalizacji, firma Renault zapewniła przyszłość zakładowi SoVAB, który zatrudnia 2 399 pracowników i jest największym pracodawcą w departamencie Meurthe-et-Moselle. Zakład jest znakomicie zintegrowany z regionem, o czym świadczy 3 000 etatów pośrednio związanych z SoVAB w całej Lotaryngii. W ten sposób Renault przyczynia się do podtrzymania zatrudnienia w przemyśle tego regionu, który ucierpiał na przekształceniach związanych z likwidacją sektora hutniczego i wydobywczego.

Firma Renault wybrała SoVAB z uwagi na doświadczenie w dziedzinie produkcji dużych furgonów, a także na fakt, że istniejące linie produkcyjne są przystosowane do gabarytów Nowego Mastera, co pozwoliło zredukować koszty wprowadzenia modelu na rynek. Infrastruktura, którą dysponuje zakład, pozwala produkować Nowego Mastera w wersji L4 o długości 6 848 m, o dwa metry większej od modelu Grand Espace.

Zakład posiada także wyjątkowe doświadczenie w zakresie zarządzania licznymi opcjami, tak charakterystycznymi dla pojazdów użytkowych, a co za tym idzie doskonale poradzi sobie z 350 różnymi wariantami Nowego Mastera.

Renault zainwestowało 151 milionów euro w przygotowanie zakładów w Batilly do produkcji Nowego Mastera. Szczególnie duże inwestycje Grupa poczyniła w rozwój tłoczni, dzięki czemu możliwe stało się zastosowanie najnowszych technologii i rozwiązań w zakresie robotyki przemysłowej. Renault zainstalowało całkowicie nową linię produkcyjną wyposażoną w 250 robotów przemysłowych, zdolnych wyprodukować 350 wariantów Nowego Mastera. Także lakiernia, przystosowana do produkcji nowej wersji L4 o długości 6 848 m, pozwala dodatkowo uzyskać 120 różnych kolorów nadwozia na specjalne zamówienia. Stanowi to odpowiedź na wymogi klientów dotyczące możliwości zamawiania Nowego Mastera w firmowych kolorach.

Renault jest firmą francuską, zarazem przywiązaną do swoich korzeni i pragnącą rozwijać się na rynkach międzynarodowych. Pomimo, że pojazdy marki Renault są sprzedawane w 188 krajach na 5 kontynentach, Francja pozostaje przemysłowym sercem Grupy. Aż 14 z 38 zakładów produkcyjnych Renault jest zlokalizowanych we Francji, gdzie Grupa realizuje 55% wartości dodanej generowanej przez zakłady przemysłowe. Jedna trzecia pracowników produkcyjnych Renault pracuje we Francji.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków