W Polsce, jak w całej Europie, jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku samochodowego jest grupa terenowych aut miejskich. Wzrost sprzedaży tych samochodów to również nowe wyzwania dla producentów olejów silnikowych. Grupa LOTOS wprowadza na rynek serię olejów właśnie dla tej grupy aut. "W przypadku nowoczesnych samochodów typu SUV, zaciera się klasyczny niegdyś podział na samochody terenowe i pojazdy miejskie. Rosną także oczekiwania użytkowników tych samochodów" - mówi Sławomir Poszelężny, szef Biura Rozwoju i Serwisu Olejowego LOTOS Oil. "Dotyczy to także oczekiwań w stosunku do olejów silnikowych i innych płynów eksploatacyjnych.

Warto pamiętać, aby przy zakupie oleju do samochodu SUV lub terenowego zwrócić uwagę na zalecenie producenta dotyczące klasy lepkościowej i jakościowej oleju. Dopiero w oparciu o parametry wskazane przez producenta samochodu powinno się wybierać odpowiedni olej - podkreśla Piotr Niemiec, specjalista gdyńskiej rafinerii. ORLEN z kolei opracował specjalny olej silnikowy dostosowany do ekstremalnych warunków pracy. Olej Platinum Rally Sport 10W/60 przeszedł mordercze próby w wielu rajdach szosowych i terenowych. Testowano go między innymi podczas rajdu Dakar w pojazdach ORLEN Team-u. Obecnie coraz częściej używają go zawodnicy startujący w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i Rajdowym Pucharze Polskiego Związku Motorowego. W sezonie 2008 oleju Platinum używają w swoim samochodzie Kajetan Kajetanowicz i Maciej Wisławski, zajmujący obecnie drugie miejsce w Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Platinum Rally Sport SL/CF 10W/60 jest w pełni syntetycznym olejem silnikowym, skomponowanym na bazach syntetycznych najwyższej jakości z udziałem najnowszej generacji dodatków uszlachetniających. Tak skomponowana specjalna formuła oleju została dostosowana do ekstremalnych warunków eksploatacji silnika w czasie rajdu samochodowego, co w praktyce oznacza ciągłe zmiany jego obciążenia i prędkości obrotowej, co skutkuje niemal granicznymi obciążeniami mechanicznymi i cieplnymi wszystkich elementów silnika. Idealna (10W/60) lepkość oleju gwarantuje skuteczną ochronę silnika w krytycznych fazach pracy, czyli w niskich oraz skrajnie wysokich temperaturach, przy rozgrzanym do maksimum silniku. Jest zalecany również do wszystkich nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych, także z turbodoładowaniem, eksploatowanych przez kierowców preferujących "ostrą" jazdę.