Drugi rok z rzędu najlepszym silnikiem okazało się turbodoładowane V8 o pojemności 3.9 l z Ferrari 488 GTB.
Drugie miejsce zajął 3-litrowy bokser turbo z Porsche 911, a trzecie - hybrydowa konstrukcja z BMW i8.
V8 Ferrari 488 GTB dołączyło do elitarnego grona silników, które więcej niż raz zajęły najwyższe podium konkursu. Należą do niego BMW V10 (2005/06), BMW 3,0 twin-turbo (2007/08), Volkswagen TwinCharger (2009/10) oraz Ford 1.0 EcoBoost, który zwyciężał przez trzy lata z rzędu (2012-14).
Trzy najlepsze silniki roku 2017 pochodzą z samochodów sportowych. Od zeszłego roku jesteśmy świadkami powolnego odwrotu od konstrukcji o niewielkiej pojemności reprezentujących koncepcję downsizingu, które królowały w konkursie od 2009 roku. Widać też, że producenci przestali dążyć do dalszego zmniejszania pojemności i podnoszenia mocy. niemiej jednak wśród 9 wyróżnionych silników aż 3 wciąż bazują na zmniejszonej pojemności i turbodoładowaniu, jeden wykorzystuje technologię hybrydową, a jeden jest całkowicie elektryczny. Jeszcze wyraźniej widać odwrót od siników diesla, które dziś są już bardzo rzadko wyróżniane. Nie zmienia to faktu, że prawie wszystkie silniki korzystają z potencjału jaki daje turbodoładowanie.
Na siódmym miejscu konkursu IEOTYA znalazł się trzycylindrowy silnik Peugeota 308 o pojemności 1.2 l. Dokładnie ten sam, który bez najmniejszej awarii przetrwał test polskiej edycji tygodnika Auto Świat na dystansie 100 tys. km.
Wśród napędów ekologicznych wyróżnione zostały konstrukcje elektrycznej Tesli i hybrydowego BMW i8.
Bez dwóch zdań Ferrari zdominowało konkurs. Zwyciężyło we wszystkich najbardziej prestiżowych kategoriach. V8 z 488 GTB nie tylko zostało najlepszym silnikiem roku, ale również zwyciężyło w klasie pojemnościowej 3-4 litra. Natomiast wolnossące V12 o pojemności 6,3 l z Ferrari F12 i tdf okazało się najlepsze w kategorii powyżej 4 litrów.
Jury International Engine of the Year Awards obraduje od 18 lat. W tym roku w składzie znalazło się 62 dziennikarzy z całego świata, w tym również przedstawiciel naszej redakcji, Szczepan Mroczek.
Wyniki w poszczególnych kategoriach znajdziecie w galerii, a szczegółowe informacje na angielskojęzycznej stronie konkursu: IEOTY