Silniki benzynowe

Peugeot 3008– 3-cylindrowa jednostka PureTech, dwukrotny zdobywca tytułu silnik roku

Pod maską może znajdować się jedna z dwóch jednostek benzynowych: 1.2 PureTech o mocy 130 KM lub 1.6 e-THP, generująca 165 KM.

Otwierający ofertę 1.2 PureTech mimo niewielkiej pojemności dobrze radzi sobie z Peugeot 3008, zresztą silnik ten doskonale sprawdza się też w takich modelach, jak 308 czy DS 4. Pierwszą „setkę” osiąga po 10,5 s w przypadku wersji z 6-biegowym „automatem” lub w 10,8 s w odmianie z 6-biegową przekładnią manualną. Może i nie brzmi to imponująco, ale w codziennej jeździe ważniejsza jest elastyczność motoru, a ta okazuje się w pełni zadowalająca. Wersja z 6-biegowym „automatem” na przyspieszenie od 80 do 120 km/h potrzebuje tylko 6,9 s, czyli o niespełna sekundę więcej niż znacznie mocniejszy silnik 1.6 e-THP.

Niewątpliwym atutem 3-cylindrówki jest mały apetyt na paliwo – nawet przy prędkościach autostradowych. W cyklu mieszanym w zależności od wersji wyposażenia i skrzyni biegów Peugeot 3008 zużywa od 5,1 do 5,6 l/100 km. Inżynierom należą się też brawa za dobre wyrównoważenie silnika – nie ma tu mowy o drganiach podczas pracy na wolnych obrotach ani przy nagłej zmianie obciążenia jednostki, co akurat nie jest takie oczywiste w przypadku konstrukcji z tak małą liczbą cylindrów. Nie bez powodu 1.2 PureTech już dwukrotnie (w 2015 i 2016 r.) zdobył tytuł silnika roku.

Dla tych, którym nie wystarczy 130 KM, Peugeot przygotował 165-konną alternatywę w postaci silnika 1.6 e-THP. Silnik ten można zamówić wyłącznie z 6-biegowym „automatem”. W takiej konfiguracji 3008 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 s i spala średnio ok. 5,7 l/100 km.

Diesle

Peugeot 3008 – nowa generacja diesli Blue HDI

Silniki wysokoprężne to rodzina BlueHDi: 120-konny 1.6 oraz 2-litrówka, dostępna w dwóch wariantach mocy – 150- albo 180-konnym. Obie jednostki to zmodyfikowane silniki grupy PSA, które wyposażono w filtr DPF, współpracujący z systemem SCR (Selective Catalytic Reduction). Dzięki dokonanym zmianom ograniczono zarówno zużycie paliwa, jak i emisję tlenków azotu oraz cząstek stałych – w ostatnim przypadku aż do 99,9 proc.!

Mniejszy z diesli jest dostępny zarówno w wersji z 6-biegową skrzynią manualną, jak i z „automatem” o tej samej liczbie przełożeń. W przeciwieństwie do odmiany z silnikiem 1.2 PureTech w tym przypadku lepsze osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalną) zapewnia wersja ze skrzynią manualną. Za to „automat” jest bardziej elastyczny, choć nieco mniej oszczędny.

Kolejny w palecie diesli jest silnik 2.0 BlueHDi w 150-konnej odmianie. Jednostka ta rozpędza Peugeot 3008 do „setki” w 9,6 s i potrzebuje średnio tylko 4,4 l oleju napędowego na przejechanie każdych 100 km – to bardzo dobry wynik. W tym przypadku silnik współpracuje wyłącznie z manualną skrzynią biegów i jest dostępny w wersji Active i Allure.

Wisienka na torcie to 180-konny 2.0 BlueHDi z maksymalnym momentem 370 Nm. To najmocniejsza jednostka w ofercie. Peugeot w takiej konfiguracji rozpędza się do pierwszej „setki” w niespełna 9 s. Topowy diesel w ofercie jest zarezerwowany wyłącznie dla wersji GT, dostępnej z 19-calowymi felgami aluminiowymi Boston oraz pakietem stylizacyjnym z drewnianymi i chromowanymi elementami wykończenia. Silnik występuje jedynie w połączeniu z nowoczesnym 6-biegowym „automatem”.