Dzięki dobrym wynikom handlowym w Europie, znacznie przekraczającym wzrost na tym rynku oraz mocnej ofensywie w Chinach, które są największym światowym rynkiem samochodowym, Peugeot odnotował w pierwszym półroczu br. wzrost sprzedaży o 5,7 % do poziomu 853 000 samochodów (o 45 000 samochodów więcej w niż w analogicznym okresie 2013 roku).

Poza Europą Peugeot odnotował w pierwszym półroczu 2014 r. dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach - niemal trzykrotnie większy niż średnia na rynku.

Na rynku europejskim (samochodów osobowych i dostawczych - w 30 państwach), gdzie nadal panuje ostra konkurencja cenowa, w pierwszym półroczu 2014 r. widać początek ożywienia (+ 6%). Wśród dużych rynków zbytu Hiszpania (+19,8 %) i Wielka Brytania (+11,1%) wyróżniają się dynamiką wzrostu na tle Niemiec (+ 2,7%), Francji (+ 2,7%) i Włoch (+ 4%).

Dzięki odnoszącej sukcesy, odnowionej gamie samochodów osobowych i dostawczych Peugeot sprzedał 508 300 samochodów (422 400 samochodów osobowych i 86 000 dostawczych), co daje wzrost o 7,8%, i udział w rynku w wysokości  6,6%.

Marka zwiększyła sprzedaż w znakomitej większości krajów Europy Zachodniej, w krajach południowej Europy: w Hiszpanii (+ 14,3%), Włoszech (+16,3%), Portugalii (+38,5%), a także na 6 największych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.

W większości tych krajów wzrósł również jej udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych, w szczególności we Francji, Włoszech, Austrii, Belgii, Danii i Norwegii.

W pierwszym półroczu 2014 r. sprzedaż tego producenta we Francji rosła dwukrotnie szybciej niż rynek. Marka posiada 16,8% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych.

Jeśli chodzi o rynek samochodów osobowych, który odnotował wzrost o 2,9%, udział marki Peugeot zwiększył się o 7,5% do poziomu 17%. Peugeot 308 jest liderem wśród hatchbacków w segmencie C. Ma 3% udziału w rynku. Na koniec czerwca 2014 Peugeot 3008 i 508 prowadzą w swoich segmentach, a Peugeot 108, którego debiut rynkowy odbył się 12 czerwca 2014 r., odnotował ponad 1.500 zamówień w ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży.

Peugeot będzie dysponował najmłodszą gamą w swojej historii - średnia wieku modeli wyniesie trzy lata. Wykorzystano w niej najnowsze technologie best in class: silniki wysokoprężne Euro 6 Blue HDi, w tym zasługującą na uwagę wersję emitującą 82 g CO2 (w PEUGEOT 308); silniki benzynowe PureTech oferowane w modelach 108, 208 i 308; nową, automatyczną skrzynię biegów EAT6, która docelowo pojawi się w 12 modelach.

W Chinach PEUGEOT sprzedał w pierwszym półroczu 2014 r. 185 000 samochodów, co oznacza wzrost o 32,4% na rynku samochodów osobowych.

Modele Peugeot 308, 408, 508 i 301 osiągnęły bardzo dobry wynik - łącznie w ciągu pierwszego półrocza br. sprzedano 123 600 tych samochodów, w tym 36 700 modelu 301.

Do zdynamizowania sprzedaży przyczyniły się również crossovery Peugeot 2008 i 3008, które trafiły w oczekiwania chińskich klientów.

W ciągu półtora roku od jego wprowadzenia na rynek Peugeot 3008 odnotował wzrost o 37% (33 700 sprzedanych samochodów).

Sieć marki licząca 436 salonów (350 w czerwcu 2013) obejmuje obecnie całe terytorium kraju i przyczynia się do jej rozwoju w regionach silnego wzrostu gospodarczego i urbanistycznego, z dala od znanych wielkich ośrodków na wybrzeżu.

Drugie półrocze zapowiada się dynamiczne

W sierpniu 2014 r. na salonie w Chengdu zadebiutuje Peugeot 408, a pod koniec listopada na salonie w Kantonie pojawi się nowy Peugeot 508, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w styczniu 2015.

Na innych dużych, światowych rynkach widoczna jest mniej lub bardziej wyraźna tendencja spadkowa.

Peugeot ucierpiał na skutek ogólnego spadku wartości walut na wschodzących rynkach, słabego kursu dolara amerykańskiego w stosunku do euro oraz związanej z tym inflacji, co pociągnęło za sobą znaczy spadek mocy nabywczej i poziomu sprzedaży na tych rynkach. W tej sytuacji marka zdecydowała się na realizację polityki handlowej ukierunkowanej na rentowność poprzez działania w odpowiednich kanałach sprzedaży oraz pricing power. Realizacja tej polityki na silnie zniżkujących rynkach prowadzi do spadku sprzedaży, skompensowanej niekiedy wzrostem udziałów w rynku.

W Ameryce Łacińskiej Peugeot zwiększył udział w rynku w Argentynie, do poziomu 10,9% (+ 0,3 punktu) tj. 40 000 samochodów (- 21,4%) na rynku, który odnotował spadek o 23,8% na skutek wprowadzenia nowych podatków od samochodów, istniejących od początku roku ograniczeń w imporcie oraz ciągłej dewaluacji peso argentyńskiego w stosunku do dolara.

Bardzo konkurencyjne oprocentowanie kredytów na zakup samochodów produkowanych na miejscu powinno przyczynić się do ożywienia rynku.W Brazylii niski wzrost w szczególności dotknął sektor samochodowy ze względu na utrudniony dostęp do kredytów i wysokie podatki.

Łączna sprzedaż samochodów na tym rynku spadła o 7,3% do poziomu 1,58 miliona sztuk, a sprzedaż Peugeot o 18,7% do 22 600 samochodów.

Marka przewidziała zresztą ten spadek związany z kończącą się sprzedażą modeli Peugeot 207 i Hoggar i czeka na pojawienie się na początku 2015 roku Peugeot 2008, który powinien przyczynić się do zdynamizowania sprzedaży.

W Rosji w pierwszym półroczu br. rynek odnotował spadek o 7,9% do 1 230 000 samochodów (w porównaniu do 1 333 000 w pierwszym półroczu 2013). Peugeot sprzedał 12 200 samochodów, co daje spadek o 30,7% w stosunku do roku 2013 (17 557 samochodów) i przekłada się na 1-procentowy udział w rynku. Na wynikach marki zaciążyły dwa negatywne czynniki: ogólny spadek na rynku oraz pogarszające się pozycjonowanie cenowe na tle rosnącej agresywności cenowej konkurencji w tym sektorze. Sprzedaż Peugeot 408, produkowanego w zakładzie w Kałudze, jest lepsza niż modeli z importu. Pod koniec sierpnia 2014 r. w Moskwie odbędzie się salon samochodowy, na którym będzie miał miejsce światowy debiut Peugeot 508. Powinien on umożliwić marce powrót do tendencji wzrostowych.

Na Ukrainie, w sytuacji załamania rynku (-43%), marce udało się ograniczyć spadek sprzedaży do 3%. Jej udział w rynku wzrósł o 1,7 punktu do 3,8%.

W Algierii dzięki sprzedaży 19 800 samochodów (10,7%) Peugeot uplasował się na drugim miejscu na rynku, na którym widać wyraźny spadek (-27,9%) w stosunku do 2013 roku.

W Turcji w pierwszym półroczu rynek odnotował spadek o 26% na skutek wzrostu oprocentowania kredytów i cen w celu skompensowania spadku wartości lira tureckiego.

W tej sytuacji marka sprzedała 9600 samochodów, zwiększając tym samy swój udział w segmencie B o 0,8 punktu. Peugeot 301 był w czerwcu liderem w swoim segmencie, a łącznie w skali całego półrocza uplasował się na trzecim miejscu.

Wprowadzenie nowego Peugeota 508 i automatycznej skrzyni biegów w modelu 308 powinno zdynamizować sprzedaż w drugim półroczu 2014 r..

Model, wprowadzony we wrześniu 2013 roku, w czerwcu 2014 przekroczył próg 100 000 zamówień złożonych od jego debiutu rynkowego.

Peugeot 308 SW zebrał już ponad 21 000 zamówień. Model ten przyczynił się do poprawy struktury sprzedaży - 42% sprzedanych Peugeot 308 stanowią bogatsze wersje z poziomu 3 i 4. Sukces ten miał również pozytywne skutki dla zakładu produkcyjnego w Sochaux. Od początku czerwca wprowadzono w nim nocną zmianę, co pozwoliło zwiększyć łączną produkcję do 900 sztuk dziennie (+160 samochodów dziennie).

Peugeot 2008 i 3008 nadal cieszą się dużym sukcesem

Światowa sprzedaż Peugeota 2008 osiągnęła w pierwszym półroczu br. 95 400 samochodów.

Sukces ten pozytywnie wpłynął na zakład w Miluzie, którego produkcja skoczyła z 310 samochodów dziennie w momencie wprowadzenia tego modelu do 860 sztuk dziennie na początku kwietnia 2014.

Światowa sprzedaż Peugeota 3008 zwiększyła się o 13% do 83 000 samochodów dzięki coraz lepszym wynikom w Chinach i niedawnemu restylingowi tego modelu w Europie.

Peugeot 301 kontynuuje swój sukces po wprowadzeniu na rynek chiński. Jego sprzedaż wzrosła o 55% do 58 100 samochodów.

Gama samochodów dostawczych Peugeot przeszła do ataku połączonymi siłami modeli Peugeot Partner (wzrost sprzedaży o 7% do 66 100 samochodów), Peugeot Expert (15 600 sprzedanych samochodów,+ 23%) i Peugeot Boxer (27 800 sztuk, +2%).