Przygotowany plan zakłada przyspieszenie procesu wprowadzania na rynek nowych modeli. Do roku 2009 wprowadzonych zostanie aż 26 nowych produktów, w tym dwa w bieżącym roku i po osiem w kolejnych trzech latach (2007-2009). Jeśli ta część planu zostanie zrealizowana, oznaczać to będzie podwojenie liczby pojazdów wprowadzonych na rynek w latach 1998-2005. Połowa z zapowiadanych nowości poszerzy gamę produktową Renault, połowa zaś zastąpi obecne modele lub będzie kolejnymi generacjami istniejących obecnie na rynku aut.

Rozwój produktowy obejmie cztery główne kierunki:

- wzmocnienie obecnej gamy rodziny Megane, Twingo, Kangoo oraz Master;

- rozwój oferty pojazdów luksusowych (powyżej 27 tys. euro) - wprowadzenie pięciu aut spowoduje podwojenie wolumenu sprzedaży w tym segmencie;

- wejście do nowych segmentów: SUV, 4x4, crossover i innych niszowych;

- dalszy rozwój modeli, w tym Logana, przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie.

Władze firmy przewidują, iż sprzedaż Renault poza Europą wzrośnie z 27% łącznej sprzedaży grupy w 2005 roku do 37% w 2009 roku, co stanowi wzrost o 80%. Średni wiek produktów Renault sprzedawanych w Europie obniży się z 3,8 roku w 2005 roku do 2,2 roku w 2009 roku. Oczekuje się, że wzbogacenie oferty Renault spowoduje wzrost sprzedaży o kolejne 800.000 egzemplarzy w 2009 roku w porównaniu do 2005 roku.

Renault stawia też przed sobą cele dotyczące poprawy jakości i technologii. Prowadzone prace mają doprowadzić do dalszych usprawnień w zakresie oszczędności paliwa i redukcji dwutlenku węgla. 50% silników benzynowych sprzedawanych w Europie w 2009 roku będzie mogło działać na mieszance benzyny i etanolu. W ramach sojuszu Renault-Nissan opracowany ma zostać pełen zakres alternatywnych technologii: pojazdy hybrydowe, na ogniwa paliwowe, elektryczne

Przykładem doskonałej jakości i nowoczesnej technologii ma być kolejny model Laguna, który na rynku pojawi się w 2007 roku. Ma znaleźć się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem jakości produktu i obsługi. Ulepszenia wprowadzone w tym produkcie zostaną zastosowane także w pozostałych produktach na całym świecie.