Logo

Zimowe usterki - radzimy, jak ich uniknąć?

Sprawny samochód nie wymaga zimą specjalnego traktowania serwisowego, poza wymianą płynu w zbiorniczku spryskiwacza z letniego na zimowy – ten sam olej silnikowy stosujemy przez cały rok, podobnie płyn w układzie chłodniczym, o ile z racji zaniedbań czy tymczasowych napraw nie jest nadmiernie rozrzedzony wodą, gdyż i tak sprawdza się w każdych warunkach.

Polski zimowy klimat jest jednak wyjątkowo niesprzyjający dla aut: temperatura często przechodzi przez zero, śnieg, jeśli pada, jest lepki, wszystkie mechanizmy są narażone na przymarzanie i usterki spowodowane wodą, która dostaje się w różne szczeliny i zamarza. Dla auta znacznie przyjaźniejszy jest stały, choćby kilkunastostopniowy mróz niż tylko okresowe spadki temperatury poniżej zera.

Podpowiadamy, jak uniknąć typowych zimowych problemów, a także jak wstępnie zdiagnozować typowe zimowe usterki, gdzie szukać ich przyczyn. Mokra i śnieżna zima, jeśli stosujemy kilka ważnych zasad, nie musi być bardzo dokuczliwa.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu