• O dobre oświetlenie wśród nowych samochodów najłatwiej w "schodzących" już modelach wyposażonych jeszcze w ksenony
  • Słabo świeci? To nie musi być kwestia wzroku! Zacznij od ustawienia świateł
  • Minimalny zasięg reflektorów określony przepisami to... 20 metrów, ale równie dobrze może to być 180 metrów

Podobno na oko kierowca nie jest w stanie ocenić, czy ma dobre czy też złe światła w aucie. Ta teoria poparta badaniami naukowymi nie ma jednak zastosowania do niektórych nowoczesnych reflektorów full-LED: są tak złe, że trudno mieć wątpliwości.

Jeśli obszar tuż przed maską jest w miarę jasno oświetlony, ale za linią światła w odległości ok. 30 metrów od maski jest ciemność, jeśli nocą na nieoświetlonej drodze jazda z prędkością 90 km/h jest proszeniem się o guza, trudno tego nie zauważyć. Ale umówmy się: jeśli ktoś ma LED-y w aucie i te LED-y świecą zimnym, "nowoczesnym" światłem, to kto poskarży się na jakość oświetlenia? Przeciętny kierowca jest skłonny przyjąć, że źle widzi ze starości.