Okazało się, że jej grubość wyraźnie przekracza dopuszczalne normy producenta przewidziane dla nowych samochodów. Sprzedawca nie poinformował mnie o tym fakcie. Osoba kupująca nowe auto ma prawo żądać pełnowartościowego produktu.Grzegorz BajrakOdpowiedź VolkswagenaVW dopuszcza wykonanie poprawek lakierniczych w trakcie procesu produkcji na terenie fabryki. Są one wykonane w taki sposób, by nie umniejszyły wartości i walorów estetycznych pojazdu. W opisanym przypadku grubość powłoki lakierniczej odpowiada normom producenta uwzględniającym powtórne lakierowanie.Leszek Kempiński, rzecznik prasowySzarpiące i gasnące MéganeMam problem z Renault Mégane'em II. Silnik szarpie, a następnie gaśnie. Nie można samochodem jeździć. Mégane'a kupiłem w firmie Wektor w Bielsku-Białej w listopadzie 2003 roku. W silniku wymieniono już świece oraz aparaturę wtryskową czwartego cylindra. Przez 3 miesiące jednostka napędowa pracowała bez zarzutu. W maju defekt jednak powrócił - silnik dalej szarpie i ma zbyt mało mocy. Serwis tym razem wymienił Koło pasowe rozrządu i pasek rozrządu. Po naprawie samochód jeździł poprawnie. W lipcu ponownie zgłosiliśmy usterkę w serwisie. Diagnoza brzmiała: trzeba powtórnie wymienić koło pasowe. Gwarancja mechaniczna na samochód kończy się w listopadzie br. Proszę o pomoc, bo nie wiem, co mam dalej robić?Marek SławomirOdpowiedź RenaultZaprosiliśmy właściciela Mégane'a do serwisu. Samochód został w końcu skutecznie naprawiony. Klient poinformował nas, że nie ma obecnie żadnych zastrzeżeń dotyczących funkcjonowania swojego samochodu.Eliza Kruszewska, dział prasowy Assistance BMW odmówiło pomocyW grudniu 2004r. kupiłam BMW 320. W sierpniu br. zaczęły się problemy z lewym przednim ksenonem, który gasł w trakcie jazdy. Zgłosiłam problem do autoryzowanego serwisu Auto Fus. Okazało się, że sterownik świateł jest do wymiany. Części nie było na miejscu. Parę dni później ten sam problem uniemożliwił mi podróżowanie. Zaproponowałam ASO, że dostarczę samochód do serwisu, a oni użyczą mi auto zastępcze. Pracownik sewisu stwierdził: żeby dostać auto zastępcze, moje musi zostać zholowane przez BMW Assistance.Assistance poinformowało mnie, że skoro samochód jeździ, to oni odmawiają holowania i mam sama odstawić go do serwisu. Auto Fus nie zapewnił również pojazdu zastępczego. Na jakiej podstawie? Nie rozumiem też, dlaczego BMW Assistance odmówiło mi pomocy?Małgorzata OnichimowskaOdpowiedź BMWBMW Assistance musi przyholować auto przede wszystkim w sytuacji, gdy jest ono niezdolne do jazdy, i zapewnić samochód zastępczy. Diler nie ma obowiązku zapewniania auta zastępczego, jeżeli samochód na gwarancji uległ usterce. Określenie rodzaju awarii, które wymagają odholowania auta lub przy których można dalej poruszać się samochodem, jest trudne, zwłaszcza w rozmowie telefonicznej i niestety mogą zdarzyć się błędne decyzje. Diana Poteralska-ŁyżnikOd redakcjiBMW Polska przyznało, że firma świadcząca usługi w ramach assistance nie wywiązała się ze swoich obowiązków. W tym przypadku określenie rodzaju awarii, która wymaga odholowania auta, nie powinno być trudne. W zakresie ochrony w ramach BMW Assistance uwzględniono awarię świateł przednich. BMW Assistance ma obowiązek zapewnić samochód zastępczy, gdy naprawa trwać ma dłużej niż jeden dzień, jednak nie więcej niż na 4 doby.
Interwencje
Zaniżyli mi wartość auta W roku 2003 w salonie Lellek w Sławicach koło Opola kupiłem Volkswagena Golfa IV. W roku 2005 dokonałem specjalistycznych pomiarów powłoki lakieru.