Auto Świat Porady Eksploatacja Jesień, zima... jak ochronić samochód przed korozją?

Jesień, zima... jak ochronić samochód przed korozją?

Nie jest prawdą, że karoserii auta najbardziej szkodzi surowa zima i tęgi mróz. Wręcz przeciwnie: najbardziej sprzyja korozji i zniszczeniom mokra i raczej ciepła zima, której towarzyszą częste przejścia temperatury przez zero stopni. Warto wiedzieć, że pozornie niewielkie nakłady sił i środków skutecznie ochronią auto przed korozją, a drobne zaniedbania mogą poważnie ją przyspieszyć.

W przypadku starszych aut opłaca się zdjąć osłony progowe, usunąć spod nich zgromadzone błoto, liście, itp. Jeśli znajdziemy pod osłonami ogniska korozji, a jest to bardzo prawdopodobne, należy je odpowiednio zabezpieczyć
Zobacz galerię (13)
Auto Świat / Maciej Brzeziński
W przypadku starszych aut opłaca się zdjąć osłony progowe, usunąć spod nich zgromadzone błoto, liście, itp. Jeśli znajdziemy pod osłonami ogniska korozji, a jest to bardzo prawdopodobne, należy je odpowiednio zabezpieczyć
  • Spod maski i podszybia należy usunąć liście i drobne gałązki, które blokują odpływy wody i zaburzają cyrkulację powietrza
  • Co jakiś czas należy usunąć zalegające w newralgicznych miejscach karoserii, niewidoczne z zewnątrz błoto
  • Używanie jakiejkolwiek chemii antykorozyjnej na nieoczyszczone elementy bardziej szkodzi niż pomaga!
  • Jeśli chcesz samodzielnie zabezpieczyć auto przed korozją, możliwość zablokowania garażu nawet na kilka dni jest konieczna

Sucha i mroźna zima nie jest dla karoserii samochodu wyzwaniem. Po pierwsze, w niskiej temperaturze procesy chemiczne – w tym korozyjne – zachodzą powoli, a po drugie, na drogach zalega zazwyczaj mało soli drogowej. Z tego względu np. w północnej Szwecji korozja nie jest problemem, a 20-letnie samochody w dobrym stanie, choć używane na co dzień, nie są rzadkością. Gdy robi się cieplej, a temperatura oscyluje wokół zera, konieczność zarządy dróg nie żałują soli, gromadzi się ona we wszelkich zakamarkach karoserii. Gdy w newralgicznych miejscach pojawia się wilgoć, a temperatura się podnosi, auto zaczyna rdzewieć. Oto kilka rad, jak zadbać o auto w takim okresie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji