Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Zima

Zima

Jeździłem zimą Mercedesem-AMG SL 63 4Matic+. Piekielnie mocny powrót do korzeni

Jeździłem zimą Mercedesem-AMG SL 63 4Matic+. Piekielnie mocny powrót do korzeni

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że kabriolet zimą nie ma zbytniego sensu. W większości przypadków rzeczywiście tak jest, ale nie wtedy, gdy mamy do czynienia z Mercedesem-AMG.

Czy da się korzystać z elektryka przy -30 st. C? Sprawdziłem to w Finlandii

Czy da się korzystać z elektryka przy -30 st. C? Sprawdziłem to w Finlandii

Jak to jest z tymi elektrykami? W Polsce narzekamy, że nie da się ich używać zimą, a w Norwegii kupują je na potęgę. Sprawdziłem, czy faktycznie da się bezproblemowo korzystać z auta z tym napędem. W tym celu Porsche Taycanem przejechałem po Finlandii ponad 700 km, nawet przy temperaturze –30 st. C! Jak w takich warunkach sprawował się samochód?

Byłem na pokładzie lodołamacza. Zużywa 500 l paliwa na godzinę i kruszy lód zdolny utrzymać ciężarówkę

Byłem na pokładzie lodołamacza. Zużywa 500 l paliwa na godzinę i kruszy lód zdolny utrzymać ciężarówkę

Północ Morza Bałtyckiego, czyli Zatoka Botnicka, u wybrzeży Finlandii i Szwecji skuta jest lodem przez większość roku. Z tego powodu codziennie pracują tam lodołamacze, a ja miałem okazję być na pokładzie jednego z nich. To ponad 70 m genialnej inżynierii, potęgi i pasji. Ta maszyna naprawdę imponuje.

Na tej drodze obowiązują specjalne przepisy. Nie wolno mieć zapiętych pasów!

Na tej drodze obowiązują specjalne przepisy. Nie wolno mieć zapiętych pasów!

Mniej więcej na początku stycznia każdego roku w okolicach Lulei w Szwecji powstają tymczasowe drogi prowadzące po lodzie skuwającym okoliczne jeziora. Zresztą nie tylko tu. W rejonach Skandynawii, gdzie występują jeziora długie na wiele kilometrów, korzystając z drogi wodnej, można skrócić podróż o np. dwie godziny. Latem bez problemu kursują promy, jesienią wspomagane są one przez lodołamacze, a zimą, gdy kruszenie lodu traci sens, wyznaczane są drogi lodowe. Obowiązują tu specjalne przepisy, którym lepiej się podporządkować.

Kierowca tira przebił bariery i zawisł na moście [ZDJĘCIA]

Kierowca tira przebił bariery i zawisł na moście [ZDJĘCIA]

Polski kierowca ciężarówki może mówić o wielkim szczęściu. Prowadzony przez niego zestaw przebił barierki w czeskiej miejscowości Široký Brod, niedaleko polskiej granicy i zawisł na moście. Czescy strażacy na szczęście nie mieli większego problemu z uratowaniem kierowcy z tej niebezpiecznej opresji.

Od 1 marca na stacjach paliwo przejściowe zamiast zimowego. Jest mroźno, czy będą problemy?

Od 1 marca na stacjach paliwo przejściowe zamiast zimowego. Jest mroźno, czy będą problemy?

Tylko do końca lutego stacje benzynowe mają obowiązek sprzedawać zimowe paliwa – zimowy olej napędowy i zimową benzynę. Od 1 marca można legalnie sprzedawać paliwa o parametrach przejściowych. Czy w związku z mroźną aurą kierowcy mogą spodziewać się problemów?

Karambol na autostradzie w USA. Wszystko przez pogodę

Karambol na autostradzie w USA. Wszystko przez pogodę

Zima w USA nie odpuszcza. Na autostradzie w Massachusetts zderzyło się aż 15 pojazdów. Zdjęcia z miejsca zdarzenia pokazują, że było bardzo niebezpiecznie. Szczęśliwie nikt nie zginął.

Kierowca BMW wpadł w pułapkę na ekspresówce. Wszystko się nagrało

Kierowca BMW wpadł w pułapkę na ekspresówce. Wszystko się nagrało

Ten film ma zaledwie 36 sekund, ale doskonale pokazuje, że zimą kierowcy nie mogą sobie pozwolić nawet na chwilę roztargnienia. Osoba jadąca BMW X4 po drodze ekspresowej niespodziewanie wpadła w pułapkę zastawioną przez ekrany akustyczne. Tym razem nie chodzi jednak o boczny podmuch wiatru, ale coś zupełnie innego.

Jeździłem elektrykiem przy lekkim mrozie. Przyzwyczaiłem się do jednej rzeczy

Jeździłem elektrykiem przy lekkim mrozie. Przyzwyczaiłem się do jednej rzeczy

Do Peugeota e-208 wsiadłem przy kilkustopniowym mrozie. Auto było chwilę wcześniej odpięte od ładowarki, ale stało na zewnątrz – czyli było solidnie schłodzone. Na "dzień dobry" komputer pokładowy wskazał, że szacunkowy zasięg auta to 328 km. Po trzech kilometrach jazdy zasięg spadł do 308 km, a zanim dojechałem do centrum miasta (ok. 10 km), wyświetlacz już pokazywał 293 km zasięgu. Potem było jeszcze ciekawiej, co jednak nie znaczy, że całkiem źle.

Auto nie chce zapalać na mrozie? Oto sześć typowych powodów

Auto nie chce zapalać na mrozie? Oto sześć typowych powodów

Jeszcze nie tak dawno temu, kiedy przychodziły siarczyste mrozy, problemy z rozruchem aut nikogo nie dziwiły. Nowoczesne auta nieźle znoszą niskie temperatury, a jeśli pojawiają się problemy z rozruchem, to nie ma co twierdzić, że "ten typ tak ma", tylko trzeba poszukać przyczyn. Podpowiadamy, jakie mogą być powody problemów z rozruchem przy niskich temperaturach.

Mycie auta zimą. Bezdotykowo, ręcznie czy w myjni automatycznej?

Mycie auta zimą. Bezdotykowo, ręcznie czy w myjni automatycznej?

Myć auto zimą można, a nawet powinno się to robić, jednak nie w każdych warunkach i nie za wszelką cenę. Samochód teoretycznie można myć niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz, tylko nie zawsze po tym zabiegu da się otworzyć drzwi, a czasem nie chcą się one zamknąć.

Sprawdzone sposoby na zimowe problemy z zamkami i kluczykami

Sprawdzone sposoby na zimowe problemy z zamkami i kluczykami

Zawsze otwierasz auto tylko pilotem? Jeśli zimą padnie w twoim aucie akumulator, możesz mieć naprawdę poważny i kosztowny problem. Podpowiadamy, co zrobić, żeby auto udało się otworzyć nawet podczas siarczystych mrozów.

Tak wozisz zimą dziecko w foteliku? Policjantka tłumaczy, dlaczego robisz to źle

Tak wozisz zimą dziecko w foteliku? Policjantka tłumaczy, dlaczego robisz to źle

Udając się w podróż z małym dzieckiem, obowiązkowo musimy zapiać je w foteliku w pasy. Jednak część rodziców nieświadomie robi to źle i naraża dziecko na poważne niebezpieczeństwo. Dlatego podinsp. Małgorzata Sokołowska tłumaczy, jak robić to właściwie.

Godzina na wyjazd i rozpoczęcie pracy. Jeździłem z kierowcą pługa

Godzina na wyjazd i rozpoczęcie pracy. Jeździłem z kierowcą pługa

Tylko w Warszawie na zasypane śniegiem drogi w kluczowych momentach może wyjechać ponad 300 pługów. Sześć firm ma zagwarantować przejezdność dróg, którymi kursują autobusy miejskie. To ok. 1 tys. 500 km ulic. Przekonałem się, jak wygląda odśnieżanie stołecznych dróg podczas jednej z zimowych akcji.

Awaryjne odpalanie samochodu. Jak uruchomić auto z rozładowaną baterią?

Awaryjne odpalanie samochodu. Jak uruchomić auto z rozładowaną baterią?

Gdy po mroźnej nocy zabraknie energii w akumulatorze, lepiej nie korzystać z tradycyjnych metod awaryjnego odpalania samochodu. Nowoczesne samochody nie tolerują uruchamiania silnika poprzez popychanie czy holowanie pojazdu. Lepiej pożyczyć prąd od samochodu ze sprawnym akumulatorem.

GDDKiA ostrzega kierowców. Na drogach zrobiło się zimowo

GDDKiA ostrzega kierowców. Na drogach zrobiło się zimowo

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ostrzegła w piątek rano przed opadami śniegu i śniegu z deszczem oraz deszczu, a także przed błotem pośniegowym, które mogą utrudniać jazdę.

Sprawdziłem, co daje napęd 4x4 i czy warto "przepłacić"

Sprawdziłem, co daje napęd 4x4 i czy warto "przepłacić"

W warunkach "prawdziwej" szwedzkiej zimy docenialiśmy zalety napędów 4x4 montowanych w różnych modelach Skody. Jeździliśmy po normalnych drogach, po zamarzniętym jeziorze i po śnieżno-lodowym torze służącym do testowania przyczepności pojazdów. Sprawdziliśmy, jak różni się charakterystyka napędu 4x4 spotykanego w samochodach spalinowych i elektrycznych – w tych ostatnich zupełnie inna jest zarówno budowa układu napędowego, jak i wrażenia z jazdy.

Nie mógł podjechać Mustangiem pod górkę. Tego się nie spodziewał [WIDEO]

Nie mógł podjechać Mustangiem pod górkę. Tego się nie spodziewał [WIDEO]

Zima to dla kierowców zdecydowanie najbardziej wymagająca pora roku. Dla wielu z nich jest bowiem prawdziwym sprawdzianem w trudnych warunkach. Przekonał się o tym ostatnio kierowca tylnonapędowego Forda Mustanga, gdy próbował podjechać na niewielkie wzniesienie.

Sprawdź, co się stanie, jeśli nie wymienisz filtrów

Sprawdź, co się stanie, jeśli nie wymienisz filtrów

W każdym aucie z silnikiem spalinowym jest przynajmniej kilka filtrów, z których większość w warunkach zimowych może mieć większe znaczenie, niż nam się zwykle wydaje. Wyjaśniamy, czym grożą zaniedbania i jak ich uniknąć.

Zderzyłem elektrycznego Hyundaia Ioniqa 5 z polskim realiami, wystawiając go na atak zimy

Zderzyłem elektrycznego Hyundaia Ioniqa 5 z polskim realiami, wystawiając go na atak zimy

Zima potrafi zaskoczyć drogowców, a elektryczne auto? Jak Hyundai Ioniq 5 przeżył atak zimy? Czy w nocy dramatycznie ubywało prądu? Jak bardzo demolowało zasięg samo włączenie klimatyzacji? Oto jak Ioniq 5 spisywał się na kilkudniowym zimowisku.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech