A jak antena. Nowoczesne urządzenia wyposażone są w wielokanałowe odbiorniki GPS i dodatkowe systemy ułatwiające szybsze wyszukanie sygnału GPS. Do codziennego użytkowania wystarczy model kilkunastokanałowy (np. 16 kanałów). Dodatkowo mile widziany jest system taki jak SIRF Instant Fix. Przyśpiesza on wyszukiwanie sygnału satelitarnego. Obecnie stosowany jest w większości urządzeń niemal wszystkich marek. Godny polecenia.A jak asystent pasa ruchu. System ułatwia poruszanie się po wielopasmowych drogach i skomplikowanych skrzyżowaniach. Nawigacja wyświetla strzałki kierunkowe identyczne z namalowanymi na jezdni i wskazuje najwłaściwsze dla naszego kierunku jazdy. W najbardziej zaawansowanych zestawach na ekranie można zobaczyć wizualizację rozjazdów i zjazdów z autostrad, co pomaga w wykonaniu zalecanego manewru. Stosowany m.in. w nawigacjach Becker, Clarion, Navigon, NavRoad, TomTom, a także w oprogramowaniu iGO.Godny polecenia.

Nawigacja od A do Z Foto: Auto Świat
Nawigacja od A do Z

B jak bluetooth. Wbudowany zestaw głośnomówiący to rozwiązanie kompromisowe. Umożliwia bowiem bezpieczne korzystanie z telefonu komórkowego podczas jazdy. Zwykle jednak nie zastąpi porządnego systemu głośnomówiącego. Słabą stroną nawigacji z Bluetooth jest tylko przeciętna jakość dźwięku, więc lepiej potraktować ją tylko jako doraźne rozwiązanie. Instalowany w droższych wersjach nawigatorów niemal wszystkich marek. E jak ekran. Liczy się nie tylko wielkość wyświetlacza. Równie ważna jest jasność matrycy i jej właściwości antyrefleksyjne. Ekran z mocniejszym podświetleniem dobrze się sprawdza w słoneczne dni, kiedy promienie padają wprost na nawigację. Mile widziane jest wyposażenie w czujnik oświetlenia. Wówczas sprzęt automatycznie dostosowuje jasność ekranu do otoczenia. Gdy wjeżdżamy do tunelu, sprzęt samoczynnie zmniejszy jasność ekranu. Funkcja jest w standardowym wyposażeniu drogich modeli nawigacji (np.Blaupunkt Travel Pilot).