Bez zbędnych wstępów: tuner ze wschodnich Niemiec (firma MTE) zabrał się za podrasowanie 4. generacji GolfaR32. Po jej kuracji samochód osiąga 740 koni mocy.
Standardowy VW Golf R32 wyciskał z silnika VR6 całkiem przyzwoite 237 koni, a do „setki” rozpędzał się w poniżej 7 s. Z dwusprzęgłową skrzynią udawało mu się zejść nawet do 6,4 s. Co udało się wykrzesać tunerowi z okolic Lipska? Po „sterydowej” kuracji autu przybyło... 503 konie. Wszystko za sprawą 2 sprężarek i odpowiedniej elektronice sterującej silnikiem. Poza tym w jednostce napędowej zmieniono m.in. kolektory do- i wylotowe, intercooler, tłoki, korbowody i dołożono specjalne sprzęgło, które jest w stanie poradzić sobie z maksymalnym momentem 1250 Nm. Na ¼ mili auto potrzebuje 11,5 s. Prędkość maksymalna auta wynosi 310 km/h, a więc na poziomie większości supersportowych aut. Nie zmierzono jeszcze, ile zmodyfkowany Golf potrzebuje do 100 km/h, ale MTE obiecuje, że zmieści się znacznie poniżej 4 s. Interesująca jest też cena wszystkich przeróbek – jeśli zdecydujemy się na wariant słabszy (610 KM) będziemy musieli wydać... 23 tys. euro (ok.100 tys. zł). Wersja 740 KM wymaga dodatkowych 5 tys. euro (20 tys. zł). Dość drogo jak na Golfa IV, ale z drugiej strony 740 koni musi trochę kosztować.
Galeria zdjęć
"Czwórka" od MTE to prawdziwy wilk w skórze Golfa. Pod maską znalazł się rozkręcony do ponad 700 koni silnik
Podrasowany Golf dysponuje napędem na obie osie 4Motion
MTE wygenerowało przyrost mocy o ponad 500 koni dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek i odpowiedniej elektronice
Zmieniono także całe układy dolotowe i wylotowe silnika oraz zmodyfikowano intercooler
Za felgami Porsche-Cup kryją się wielotłoczkowe zaciski
Wydech Golfa R32 pracuje ze sterowanym podciśnieniowo systemem klap, dzięki któremu można regulować głośność auta
Motor 3.2 VR6 po kuracji MTE osiąga 740 KM! Wytrzymałość konstrukcji jest gwarantowana szeregiem zmian, m.in. zastosowaniem wzmocnionych tłoków, korbowodów. Efekt? 1250 Nm
Sportowy wydech został wykonany ze stali szlachetnej
Na 1/4 mili auto potrzebuje zaledwie 11,5 s. Prędkość maksymalna to 310 km/h