Statyczne doświetlanie zakrętów można założyć obecnie do każdego samochodu. W sklepach dostępne są gotowe zestawy produkowane przez Hellę. Składają się z dwóch reflektorów z żarówkami H7, modułu elektronicznego i okablowania. Moduł elektroniczny wyposażony jest w czujniki mierzące przyspieszenie boczne. Włącza on dodatkowe lampy natychmiast, gdy zaczynamy skręcać, a po powrocie na prostą stopniowo je wygasza. Dodatkowe lampy zapalają się automatycznie także po włączeniu kierunkowskazu i (obie) podczas cofania. Samochód nie musi być fabrycznie wyposażony w skomplikowaną elektronikę - to, co niezbędne, znajduje się w module elektronicznym dołączonym do zestawu. Dodatkowe reflektory spełniają też funkcję świateł przeciwmgielnych- wówczas świecą razem. Włącza się je osobnym przyciskiem montowanym na desce rozdzielczej. Za cały zestaw trzeba zapłacić ok. 1400 zł. Montaż na szczęście jest łatwy - nie powinien trwać dłużej niż 2 godziny.
Przeciwmgielne i zakrętowe
Podczas jazdy z niewielką prędkością (do 40 km/h) włączają się niewielkie reflektory zamontowane w zderzaku lub zintegrowane z reflektorami głównymi oświetlające pobocze drogi - lewe lub prawe - w zależności od tego, w którą stronę skręcamy. Podczas szybszej jazdy lampy są nieaktywne.