Chyba każdy fan motoryzacji słyszał kiedyś o silnikach HEMI. Pierwsze jednostki 392 HEMI przedstawiono już w roku 1957 i napędzały one auta marek Chrysler i Imperial, zastępując pierwotne jednostki o pojemności 354 cali sześciennych (5,8 l).
Silnik 392 HEMI, potocznie nazywany „92”, miał 6,4 l pojemności i w porównaniu z poprzednią jednostką był od podstaw przebudowany. Miał większe zawory, lepszy kolektor dolotowy, sztywniejszy kadłub silnika, zmodyfikowany wał korbowy i lepsze łożyska. Jednostka ta była także dobrze przygotowana do wyścigów dragsterów, np. legenda między kierowcami wyścigowymi, Don Garlits, ze swoim bolidem Swamp Rat I, wyposażonym w silnik 392 HEMI, pokonał w roku 1964 granicę 200 mph (ok. 320 km/h).
Chrysler Group i jej spółka córka Mopar zaprezentowały na początku tego roku podczas targów w Detroit koncepcyjny model Dodge Challenger. Na jego bazie i z jego kształtami powstał na cześć wspaniałego silnika 392 HEMI nowy prototyp Dodge Challenger Super Stock Concept. Samochód zadebiutuje podczas targów SEMA 2006 w Las Vegas.
Kolorystyka nadwozia i lakier muscle car'a miały przypominać ikonę samochodów sportowych z lat 70-tych XX wieku. Wtedy w latach 1970-74 produkowano Dodge'a Challenger i sprzedano 188.600 sztuk tego modelu. Challenger zapewnił sobie bardzo dobrą renomę, a między kolekcjoneramidobrze odrestaurowane modele sprzedają się za setki tysięcy dolarów.
Mopar, badawczo-rozwojowa dywizja Chryslera, na tegoroczną wystawę SEMA przygotowała zupełnie nową jednostkę 392 HEMI w dwóch wersjach. Wolnossący widlasty 8-cylindrowiec ma 392 cali sześciennych pojemności (ok. 6,4 l). Jednostka z gaźnikami dysponuje mocą 540 KM (397 kW) i momentem obrotowym 666 Nm. Drugą wersję wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa SEFI. Niewiele niższą moc 525 KM (368 kW) równoważy wyższy moment obrotowy 694 Nm.
Fanów mocnych amerykańskich silników ucieszy pewnie wiadomość, że podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit zadebiutuje seryjna wersja zupełnie nowego Challengera, zbudowana na bazie tegorocznego studium.