Podstawą pierwszego z trzech konceptów został 4-drzwiowy sedan G8 w wersji GXP. Samochód standardowo wyposażony jest w 8-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 6,2 l oferujący 309 kW (415 KM) mocy i 562 Nm momentu obrotowego. Koncept Street osadzono nowym silnikiem LSX454 z numerem katalogowym 19166972, który z pojemności 7,4 l produkuje 476 kW (638 KM) i 813 Nm. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu Hydra-Matic 6L80.
Oprócz mocnego silnika koncept Pontiac G8 GXP Street otrzymał udoskonalony układ hamulcowy z koncernowego krewniaka Cadillac CTS-V. Czerwone zaciski hamulcowe z logo GXP ukrywają się za 20-calowymi kołami ze stopów lekkich.
Pontiac G8 GXP Street concept charakteryzuje się również agresywniejszym wyglądem z nowym przednim i tylnym zderzakiem. We wnętrzu pojawiła się skórzana tapicerka, a na zagłówkach znalazło się logo GXP.
Pontiac G8 ST concept
Koncept bazuje na seryjnym pickupie G8 ST, który w salonach sprzedaży pojawi się pod koniec przyszłego roku. Pod maską auta pracuje small-block V8 o pojemności 6,0 l, mocy 361 KM i momencie obrotowym 522 Nm. Jednostka współpracuje z 6-biegowym automatem Hydra-Matic 6L80. Silnik wykorzystuje system Active Fuel Management, który jest w stanie wyłączyć z pracy połowę cylindrów, przez co obniża się zużycie paliwa.
W odróżnieniu od wersji seryjnej koncept cechuje się obniżonym zawieszeniem, 20-calowymi kołami ze stopów lekkich, specjalnym metalicznym lakierem, skórzaną tapicerką z czerwonym szwem oraz skórzaną kierownicą i rękojeścią lewarka zmiany biegów.
Pontiac Solstice GXP Coupe concept
Dwumiejscowy sportowy model Solstice przedstawił się w tym roku w wersji Coupe, którą wyposażono w zdejmowany panel dachowy. Samochód dostępny jest w seryjnej wersji GXP, której doładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l oferuje moc 194 kW (260 KM).
Koncept, który przedstawił się w Las Vegas, wyposażono w zestaw GM Performance Parts' Stage 2, który obejmuje nowe części silnika i kolektora dolotowego. Po zastosowaniu pakietu moc wzrosła do 219 kW (290 KM). Mały Pontiac otrzymał również sportowy układ wydechowy i wyścigowe zawieszenie z oferty GM Performance Parts.
Nadwozie auta nie otrzymało żadnych upiększeń, jedynymi elementami podkreślającymi ekskluzywność auta jest biały lakier Olympic White z niebieskimi pasami Hydro Blue oraz polerowane felgi. We wnętrzu znajdziemy skórzaną tapicerkę z niebieskim szwem i sportowe pedały.