Generalnie niestwarza to problemu do momentu gdy jest sprawna i szczelna instalacjaelektryczna, są zamontowane wszystkie uszczelki złącz i przewidzianeosłony. Sytuacja wygląda inaczej gdy samochód jest powypadkowy. W takimprzypadku często nie jest zapewniona odpowiednia szczelność, często brakfabrycznych osłon zabezpieczających przed zalewaniem wodą. Jeżeli występująjakieś nieszczelności, to właśnie w wilgotne dni dają o sobie znać możliweupływności w instalacji elektrycznej (woda zmieszana z solą z jezdni tworzyświetnie przewodzący elektrolit).Jednym z elementów mogących również ulec uszkodzeniu są czujniki w kołach,które z racji umieszczenia w pobliżu piasty kół są szczególnie narazone nauszkodzenie mechaniczne. Efektem uszkodzenia takiego czujnika może byćrównież wrażliwość na wilgotność otoczenia oraz na ruchy koła/ zawieszenia.Szczegółowe badanie fabrycznym przyrządem Clip wykonane przez doświadczonegodiagnostę jest w stanie znacznie zawęzić zakres poszukiwań i precyzyjnieokreślić uszkodzony element. Osobista diagnostyka i naprawa przezużytkownika powinna ograniczyć się do kontroli szczelności oraz wizualnejoceny okablowania jak też istnienia wymaganych osłon. Nie zaleca sięrozpinania fabrycznych złącz bez doświadczenia w tym zakresie, istniejemożliwość ich uszkodzenia.Krzysztof Kotarba