Przy dynamicznej jeżdzie skrzynia pracujepoprawnie. Problem zaczyna się kiedy obroty silnika spadają do granicy zmiany biegu z 5 na 4. tj przy szybkości auta 80/75 km/g. Przy ponownym przyspieszeniu skrzynia zaczyna gwałtownie szarpać , po przekroczeniu tej szypkośćiwszystko wraca do normy. Jeśli nastąpi zmiana biegu z 5na 4 i ponownym przyspieszeniu zjawisko to nie występuje. Początkowo w serwisie myśleli ze jest problem z komputerem skrzyni ale urzadzenie diagnostyczne nie wykazało żadnego błędu. Oczywiście w takiej sytuacji serwis jest bezradny .Po 10 tys. zwróciłem się donieautoryzowanego serwisu Fordai tu komputer diagnostyczny wykazał uszkodzony czujnik obrotow.W rozmowie z pracownikami doszliśmy do wniosku ze jak by był uszkodzony czujnik obrotów to skrzynia by szarpaław całym zakresie a nie tylko w jednym. Sam czujnik nie jest Az tak drogi ale koszty wyjęcia i rozmontowania skrzyni są duze bo czujnik znajduje się wewnątrz skrzyni. Podobny wypadek z szarpaniem skrzyni(tez w pewnym zakresie ale doklanie nie pamiętam) miałem przy 60 tyś.Oczywiśćie serwis tez był bezradny bo urządzenie diagnostyczne nic nie wskazywało. Poprosiłem o wymiane oleju w skrzyni biegów. W servisiemi odpowiedzieli ze w tym typie skrzyni biegów oleju i filtra się niewymienna. Mimo wszystko zarządałem wymiany oleju. I co się okazał ze w skrzyni brakuje 1 ltr. Oleju, olej był czarny i gęsty. Po tym zabiegu szarpanie skrzyni ustalo. Ponownie olej wymienilem po 10 tys. ( 70 tys.)byoczyścić skrzynie z pozostałości starego oleju.Proszę o poradę co może być przyczyną szarpania skrzyni biegów biorac pod uwagę ze czujnik jest dobry mino ze urzadzenie diagnostyczne wskazuje na jego uszkodzenie.Z poważaniem Janusz AugustynOdpowiedź: Posiada Pan w tym aucie skrzynię JF506 JATCO czujniki są trzy o takich samych wartościach ale każdy z nich za o innego odpowiada mając dostęp do urządzenia mobilnego NGS Ford można podejrzeć dane rzeczywiste podczas jazdy w tym zakresie obrotów w którym dana przypadłość występuje i wtedy jest 100% pewności czy jest to wina sensora i którego czy też jest to sprawa usterki mechanicznej np.zmiennika momentu obrotowego ,w którym zbyt póżno następuje rozpięcie tarczy sprzęgającej i stąd efekt o którym Pan wspominaJerzy Łokaj