Czeski producent samochodów utrzymuje dynamiczny wzrost sprzedaży swoich modeli. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2010 roku, Skoda zwiększyła dostawy swoich modeli na całym świecie o 12,8 proc. W tym okresie dostarczono łącznie 568 990 sztuk samochodów oznaczonych logo czeskiego producenta. Dla porównania, w okresie styczeń - wrzesień 2009, całkowita sprzedaż modeli marki Skoda na świecie wyniosła 504 625 sztuk.

We wrześniu 2010 największym powodzeniem cieszyła się Octavia (na całym świecie sprzedano 31 546 sztuk tego modelu, co w porównaniu z wrześniem 2009 oznacza wzrost o 16,5proc.). W dalszej kolejności: Fabia (23 434 szt.), Superb (9 962 szt., wzrost o 139,3 proc.), Yeti (5 389 szt., wzrost o 240 proc.), a także Roomster (3 327 szt.) i Octavia Tour (2 132 szt.).

Na rodzimym, czeskim rynku Škoda wyraźnie umocniła się na pozycji lidera. Sprzedaż zwiększyła się o 9,2%, dzięki czemu marka zwiększyła swoje udziały w rynku o 0,7%. W Europie Zachodniej (bez Niemiec), dostawy Škody Auto wzrosły o 25,5 proc. W samej Holandii, w porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż wzrosła aż o 75,9 proc. Szczególnie popularne były tu modele z rodziny GreenLine.

- Dzięki atrakcyjnej palecie modeli, także w trzecim kwartale 2010 roku Skoda z powodzeniem uzyskuje doskonałe wyniki sprzedaży. Stały wzrost sprzedaży, a także rekordowy wynik we wrześniu dają nam podstawy do tego, by mieć pewność, że 2010 rok zakończy się wyraźnie większą sprzedażą naszych modeli, w porównaniu do ubiegłego roku- powiedział Winfried Vahland, prezes zarządu Skoda Auto.

W Polsce, najpopularniejszymi modelami Skody we wrześniu były również Octavia (1 478 szt.) i Fabia (1 162 szt.). Warto również odnotować sprzedaż Superba (305 szt.) i Yeti (188 szt.), ponieważ były to rekordowe miesięczne wyniki od początku sprzedaży tych modeli na polskim rynku. Sprzedaż Škody Roomster wyniosła 208 szt. - jest to najlepszy wynik w bieżącym roku.