Dla Renault ma to priorytetowe znaczenie. Wskaźniki dowodzą, że francuskiej firmie udało się uzyskać wyraźną poprawę wyników, przy czym konieczne są dalsze prace w tej dziedzinie. Renault może się dziś śmiało chwalić wysoką jakością i niezawodnością swoich najnowszych modeli - Clio III, Scenic II i Modusa.

Poprawa wyników to zasługa wprowadzenia czynnika jakości już do procesu opracowywania projektów nowych modeli. Kolejnym ważnym celem Renault jest utrzymanie wysokiej jakości w trakcie procesu produkcji. W tym celu wprowadzono w ramach SPR (Systemu Produkcji Renault) nowe procesy i normy metodologiczne, za których realizację odpowiedzialne są wszystkie zespoły w fabrykach Renault.

Do innych konkretnych działań, podjętych w celu poprawy jakości w systemie produkcji Renault, należą: polepszenie zarządzania dostawcami, doskonalenie systemu szkoleń dla operatorów, poszerzenie systemu promowania jakości w fabrykach, systematyzacja części testów statycznych i dynamicznych po zjeździe z linii montażowej. Jakość gotowego samochodu oceniana jest w trakcie rygorystycznej ewaluacji (zwanej "ewaluacją AVES", Alliance Vehicle Evaluation Standard, obowiązującej również dla Nissana), na podstawie blisko 500 kryteriów.

Jednocześnie Renault zapewnia, iż wszystkie fabryki reagują na bieżąco na wszelkie informacje zgłaszane przez klientów i przekazywane przez sieć handlową. Informacje te mają pomóc w działaniach zmierzających do doskonalenia jakości.

Jeśli faktycznie samochody marki Renault będą utożsamiane z wysoką jakością, a co za tym idzie i z niezawodnością, to może to przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży przynajmniej na rynku europejskim. A jak wiadomo, od dłuższego już czasu i to z dobrym skutkiem Renault stawia na bezpieczeństwo, co potwierdzają chociażby wyniki rygorystycznych testów EuroNCAP.