Ofertę w tej sprawie do miejscowych producentów złożył Denis Manturow, rosyjski minister przemysłu i handlu. Jego zdaniem ZIL, Marussia Motors i GAZ Group mogłyby taki samochód zaprojektować i zająć się jego sprzedażą. Rosyjski rząd jest w stanie taki projekt wesprzeć finansowo. Natomiast resortowy minister oczekuje konkretnej propozycji do końca pierwszego półrocza 2013 r.
Producenci są jednak ostrożni. Co prawda ZIL przygotował już projekt luksusowej limuzyny ZIL 4112-R dla prezydenta, ale nie ma planów produkcji seryjnej. GAZ czeka na konkrety, a Marussia Motors już nad takim projektem pracuje.
Według oceny analityków rosyjski rynek jest w stanie wchłonąć znaczną liczbę samochodów luksusowych. W 2012 roku BMW sprzedało w tym kraju 37 515 aut (+33 proc.), Mercedes-Benz – 37 436 (+29 proc.), a Audi – 33 512 (+44 proc.). To najważniejsi gracze w tym segmencie, co jednak nie oznacza obecności innych marek jak m.in. Porsche, Lexus czy Infiniti, które także liczą na ekspansję w tej części świata.