Jednostka napędowa, jaka kryje się pod maską nowej S klasy, została specjalnie przygotowana dla tego modelu. Moc 612 KM osiągana jest w przedziale od 4.750 do 5.100 obr/min. Maksymalny moment możemy uzyskać w zakresie obrotów od 2 tys. do 4 tys./min. Jednak patrząc na dane producenta już przy niższych wartościach obrotów S klasa AMG będzie mogła nieźle "kręcić". Moment obrotowy 570 Nm osiągany będzie przy prędkości obrotowej 1000 obr/min, zaś 750 Nm przy 1.500 obr/min. To sprawi, iż tak wyposażoną S klasą do setki przyspieszymy w 4,4 sekundy, zaś prędkość 200 km/h osiągniemy już po 13,3 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie regulowana przy 250 km/h, jednak skala na tablicy prędkościomierza sięgająca do 360 km/h wskazuje na prawdziwy potencjał tego auta.

Za przekazywanie mocy odpowiedzialna jest pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z możliwością zmiany biegów łopatką umieszczoną na kierownicy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy skrzyni biegów - sportowy, komfortowy oraz manualny. Każdy z trybów wpływa nie tylko charakterystykę pracy skrzyni biegów, ale również na zawieszenie.

Wśród nowych rozwiązań użytych w S klasie AMG pojawi całkowicie nowy układ hamulcowy, bazujący na Adaptive Brake System Mercedesa. Do zatrzymania auta posłużą na przednich kołach (19-calowych) 390-milimetrowe tarcze hamulcowe, zaś na tylnej osi 365-milimetrowe.

Oczywiście nie mogło zabraknąć także pewnych modyfikacji w wyglądzie S klasy, które mają podkreślić wyjątkowy charakter tego modelu. Powiększono wloty powietrza i zintegrowano je ze światłami przeciwmgielnymi otoczonymi chromową obwódką. Całości sportowego wyglądu dodają podwójne końcówki rury wydechowej. Wewnątrz kabiny w oczy rzuca się logo AMG. Na tablicy instrumentów wyświetlany jest aktualny oraz zalecany bieg. Kierowca może skorzystać także z Racetimera, który pozwoli zmierzyć i porównać czas przejechania danego odcinka, zapamiętuje najszybszy i średni czas oraz największą uzyskaną prędkość.

Oczywiście nie mogło we wnętrzu zabraknąć najlepszych materiałów, takich jak drewno, skóra czy chociażby aluminium.