Pomimo wprowadzonych przez FIA modyfikacji w stosowaniu reguł technicznych, ze szkodą dla samochodu SEAT Leon TDI, zespół SEAT Sport ma nadzieję na uzyskanie wyniku odpowiadającego dotychczasowemu nakładowi pracy.
Dla przypomnienia, tuż przed poprzednią rundą wyścigów, odbywającą się na francuskim torze w Pau, zostało wprowadzone ograniczenie ciśnienia turbodoładowania do 2,5 bara (bez tolerancji). Nie pozwoliło to zespołowi SEAT Sport na podjęcie skutecznej rywalizacji po drastycznej utracie mocy w porównaniu z poprzednimi wyścigami, w trakcie których obowiązywał limit 2,9 bara. Na najbliższy wyścig w Walencji FIA ustanowiła nowy limit ciśnienia turbodoładowania wynoszący 2,7 bara, a decyzja ta została ogłoszona na siedem dni przed weryfikacjami. SEAT Sport zdołał dostosować samochody do nowych zasad stosowania reguł technicznych.
Ponadto FIA skorygowała i wyjaśniła zasady stosowania reguł dotyczących ciśnienia w odniesieniu do obrotów silnika dla wszystkich samochodów ścigających się w mistrzostwach.
Pięciu kierowców i pięciu inżynierów zespołu czeka wytężona praca przy rekalibracji ustawień Leona TDI w trakcie sesji treningowych.
Mimo wydarzeń w Pau Yvan Muller pozostaje liderem klasyfikacji kierowców, a SEAT nadal prowadzi w klasyfikacji producentów. Słaby wynik we Francji ma jednak także pozytywny aspekt, ponieważ samochody SEAT-a w Walencji będą lżejsze od pojazdów BMW i Chevroleta odpowiednio o 20 i 10 kilogramów.
Tor Cheste jest szczególnie trudny dla SEAT-a, ale wiążą się z nim także przyjemne wspomnienia. W 2005 roku Jordi Gené wygrał tam wyścig za kierownicą modelu SEAT Leon WTCC. Było to wówczas pierwsze zwycięstwo tego auta i jego trzeci występ na torze.
Harmonogram
Sobota, 16 maja
08:45 - 09:15: Trening swobodny
11:45 - 12.15: Trening swobodny
15:15 - 15:50: Sesja kwalifikacyjna
Niedziela, 17 maja
09:30 - 09:45: Rozgrzewka
12:50: Wyścig 1., 11 okrążeń, start lotny
15:05: Wyścig 2., 11 okrążeń, start zatrzymany
Wagi i balast samochodów
SEAT Leon TDI: 1170 kg + 20 kg balastu = 1190 kg
SEAT Leon: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg
BMW 3: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg
Chevrolet Cruze: 1170 kg + 30 kg balastu = 1200 kg
BMW (prywatne): 1155 kg
Łada: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg