Gorzej, jeśli potrzebujemy części. Bez pewnego doświadczenia i znajomości z użytkownikami podobnych aut może być trudno. Jednak to co w Polsce do niedawna było prawie nieosiągalne, dziś jest tylko kwestią ceny. Jeśli znamy choć jeden popularny język obcy, możemy skontaktować się z którąś z wielu zagranicznych firm, specjalizujących się w handlu, produkcji i sprzedaży części do starych aut. Jedne skupiają się na jednej lub kilku markach, inne oferują opony, jeszcze inne radia (np.www.autoradio-wagner.de). Części do bardziej popularnych samochodów (w Polsce to Syreny, Fiaty, Warszawy itp.) są ciągle dostępne na giełdach czy aukcjach internetowych. Radzimy zaczynać właśnie od popularnych modeli - używania i naprawiania starego auta trzeba się nauczyć.Opony do starociKiedyś koła były wysokie i wąskie - dokładnie odwrotnie niż teraz. W normalnym sklepie nie ma już nawet co liczyć na opony do Syreny. Jednak wraca stare! W Niemczech funkcjonują firmy zajmujące się sprzedażą opon do starych aut, także z białym bokiem. Również w Polsce pojawiają się takie opony, sprowadzane na zamówienie przez małe firmy z Niemiec. Lepiej jednak skontaktować się z niemiecką hurtownią osobiście, bo taniej. Zabytkowe ogumienie jest drogie. Za jedną oponę zapłacimy 1000 zł, a nawet więcej. Może z czasem będą tańsze, gdyż np. firma Michelin uruchomiła produkcję krótkich serii starych rozmiarów. Zajrzyjcie na www.oldtimer-reifen.com lub www.oldtimerreifen-moeller.de.Polskie autaJazda 30-, 40-letnim autem, a także jego odbudowa, w polskich warunkach jest najłatwiejsza w przypadku aut produkowanych kiedyś w Polsce. Sporo części mechanicznych dostępnych jest jeszcze w sklepach wyspecjalizowanych w obrocie artykułami do Fiatów, Polonezów itp. Największy problem stanowią blachy i elementy wnętrza, emblematy itp. Dość dużo ofert jest dostępnych na www.allegro.pl. W praktyce właściciele takich aut często gromadzą części na zapas, co ułatwia ich użytkowanie. Zachodni klasykDla autoryzowanych serwisów niektórych marek, np. BMW czy Mercedesa, auta z lat 70. to młode auta. Ceny usług są zaporowe, ale o części warto pytać - do niektórych aut dostępne są jeszcze prawie wszystkie. Osoby znające języki obce mogą korzystać z serwisów internetowych, np. www.opel-classicparts.com, www.mbgtc.com, www.bmw-oldtimer.net itp. Prawdziwy oldtimerChcesz mieć prawdziwego oldtimera? Musisz mieć dużo pieniędzy, przyda się też znajomość języków obcych. O części do niemieckich aut najlepiej pytać w Niemczech, do angielskich - w Wielkiej Brytanii. Ogłoszeń sprzedaży, a także firm dorabiających elementy warto szukać w zagranicznych gazetach przeznaczonych dla fanów zabytkowych aut lub w internecie, gdzie ogłaszają się specjalistyczne firmy. Jest ich coraz więcej, warto zajrzeć np. na www.niemoeller.de (części do Mercedesów), www.limora.com (głównie auta brytyjskie).
Galeria zdjęć
Skąd części do klasyka?
Skąd części do klasyka?
Skąd części do klasyka?