Stary czeski przebój o Józefie z bagien po 30 latach przeżywa drugą młodość, podobnie jak Skoda 100.Konstrukcję opracowano w połowie lat 70. Skoda 1000 MB (1000 od pojemności silnika 998 ccm, MB jak Mladá Boleslav) była podstawą kolejnego modelu – Skody "setki". Nadwozie Skody 100 jest jeszcze bardziej "pudełkowate", ale technicznie w porównaniu z modelem 100 MB zmieniło się niewiele: bagażnik pozostał z tyłu, a silnik OHV umieszczony został wzdłużnie nad tylną osią. Chłodnica też trafiła do bagażnika. Powietrze, które do niej dociera, trafia do silnika przez otwory wentylacyjne w błotnikach. Nie wiemy, czy bohater kultowego przeboju, jadąc na Morawy, włożył do bagażnika worek piasku, jest jednak pewne, że taki zabieg byłby wskazany. Ułożenie silnika i większości osprzętu z tyłu powodowało, że przód auta był niedociążony. W efekcie – choć 44-konny, litrowy silnik nie zapewniał oszałamiających osiągów, na nierównościach drogi auto łatwo traciło kontakt z drogą. Niektórzy właściciele Skód na stałe wkładali pod klapę płytę chodnikową lub inne obciążenie. Amatorzy szybkiej jazdy, którzy otrzymali odpowiedni talon i mieli trochę szczęścia, kupowali Skodę 110. Wersja 110 L(Lux) miała bogatsze wyposażenie i 48-konny silnik 1.1, a 110 SL (Super Lux) silnik 52-konny.Jednak niezależnie od wersji problemy były podobne. Aby odpalić samochód po kilkudniowej przerwie, trzeba było posłużyć się ręczną pompką paliwową, ewentualnie "pompować" pedałem gazu. Użytkownicy wymieniali się zresztą (obecnie w internecie można znaleźć wiele porad) ulepszeniami, jakie należy samodzielnie wykonać. Porady fabryczne zawarte w książce obsługi pojazdu ponoć pozostawiały wiele do życzenia. Teraz Skodę 100 – prawdziwy poligon doświadczalny młodego kierowcy – można mieć za naprawdę małe pieniądze.Problemy, jakie napotkaszSilnik:czy wiecie, co to jest "przerwa" i jak ją ustawiać? Jeśli mieliście kiedyś Motorynkę, Komara albo Skodę 100, to wiecie. Jeśli nie wiecie i kupicie Skodę 100, to się nauczycie. W każdym razie mechaniczny aparat zapłonowy trzeba ciągle ustawiać. Może być konieczny remont silnika. Nie warto robić go etapami; najlepiej regenerować wszystko naraz: cylindry, wałki, panewki.Usterki: Podczas upałów silnikowi Skody robi się gorąco. "Skodziarze" modyfikują więc termostaty, a nawet na lato wyjmują termostat. Zimą jazda bez termostatu jest jednak wykluczona – nawet ze sprawnym termostatem jest zimno. Dość często zdarzają się uszkodzenia półosi. Usterki gaźnika powodują podwyższone spalanie. Nadwozie: korozja ze względu na wiek może być wszechobecna. Jednak Skody nie rdzewiały w takim stopniu, jak np. Fiaty 125p czy Polonezy. Dlatego wciąż możliwe jest kupno auta w dobrym stanie.Koszty: części do Skód są tanie i łatwo dostępne. Wysokość nakładów na utrzymanie tego modelu zależy od zdolności właściciela – będą nieduże, jeśli ma czas i możliwości, aby samemu "dłubać" przy drobnych usterkach. Kupno: warto szukać egzemplarzy w nienagannym stanie, ponieważ Skoda "setka" nawet w idealnej kondycji nie będzie bardzo droga. Remont słabego egzemplarza nie opłaca się.
- Błotnik tylny, oryginalny, produkcji czechosłowackiej. Nigdy nieużywany, stan idealny.80 złCewka zapłonowa do Skody 100 i innych modeli Skody sprzed 1979 roku. Nieużywana. 57 zł Stacyjka z kompletem kluczyków, część używana w bardzo dobrym stanie.50 złKołpaki oryginalne, stan dobry z minusem. Komplet 4 szt.50 złNapęd rozrządu – koła zębate oraz łańcuch. Części nowe produkcji włoskiej. 35 złŁożyska koła przedniego, komplet na jedno koło, nowe. 34 złTarcza sprzęgła doSkody 100, 110, 105 i 120 sprzed 1983 roku. Oryginalna, wyprodukowana w Czechosłowacji, nieużywana. 32 złŁożyska alternatora do Skody 100, 105, 110, 120 oraz 130, komplet – łożysko przednie i tylne. Towar nowy, nieużywany. 24 złPanel zegarów do Skody 100, oryginalny, używany, ale w bardzo dobrym stanie. 20 złSzczęki hamulcowe – komplet 4 sztuki, nowe.35 zł