Do kogo najczęściej są skierowane samochody segmentu premium? Według danych najchętniej modele te wybierają firmy. Klient instytucjonalny jest nabywcą luksusowego pojazdu aż w 86 procentach przypadków. Dodatkowo najczęściej korzysta z różnych form finansowania zakupu oraz wybiera wersje naprawdę bogato wyposażone. Dominacji firm starają się przeciwstawić klienci indywidualni. W pierwszej połowie roku 2016 ich udział w sprzedaży wzrósł o 26 procent.

Jak w tej rzeczywistości odnajdują się samochody z nadwoziem typu coupe? Razem z kabrioletami zajmują 0,3 procenta całego rynku pojazdów osobowych w Polsce. Być może to nie rekord, jednak identyczna część tortu motoryzacyjnego przypadła chociażby limuzynom segmentu F, a zaledwie dwa razy wyższy wynik odnotowały duże MPV.

- Rynek samochodów sportowych rośnie w Polsce bardzo płynnie. W naszym przypadku odnotowaliśmy w ostatnim roku wzrost na poziomie 46 proc, a w pierwszym półroczu 2016 sprzedaż wzrosła o kolejne 16 proc. - wyjaśnia Kamil Karasek, kierownik ds. kluczowych klientów w Lexus Warszawa Żerań - Samochody typu coupe zamawiają głównie klienci biznesowi, którym zależy na jak najmniejszym wkładzie finansowym. Stąd najczęściej wybieraną formą finansowania takiego zakupu jest leasing Smart Plan, który charakteryzuje się niską wpłatą wstępną na poziomie 5 lub 10 proc. W przypadku takiej oferty umowa jest na tyle elastyczna, że w ostateczności klient nie musi dokonywać wykupu samochodu. Może ten samochód oddać i wziąć następne nowe auto – podsumowuje Kamil Karasek.