Wynika z tego sporo zalet. Silnik 1.3 zapewnia sprawną i przyjemną jazdę. Spalanie 8-10 l wypada przyzwoicie. Małe gabaryty pozwalają prześlizgiwać się między drzewami, zaś mała masa powoduje, że Samurai nie ma tendencji do zakopywania się i pokonuje wiele przeszkód niedostępnych dla "wagi ciężkiej". Większość części kosztuje, w porównaniu z dużymi terenówkami, znacznie mniej. Dotyczy to nie tylko podzespołów (np. przeguby, akumulatory), lecz także osprzętu (wyciągarki, opony). Wad również nazbierało się całkiem sporo Małe gabaryty auta oznaczają nie tylko plusy - we wnętrzu jest ciasno, minimalny komfort mamy tylko z przodu (brakuje miejsca na szerokość). O bagażniku można mówić wyłącznie wtedy, gdy podróżują dwie osoby. Poza tym kabriolet (najczęstszy typ nadwozia) jest przyjemny w lecie, ale mało praktyczny zimą. Ekstremalnie twarde zawieszenie sprawia, że lepiej zapomnieć o codziennej eksploatacji czy dalszych wyprawach. Dołączany napęd przedniej osi nie sprawdza się na asfalcie. Myśląc o jeździe w mieście, znacznie lepiej zdecydować się na Jimny'ego.Spokojna jazda pokazuje japońską solidność. Oszczędność na oleju (powinien być półsyntetyczny) w zimie mści się zatarciem wałka rozrządu. Przy ostrej jeździe pojawiają się problemy - np. z przednim mechanizmem różnicowym (ma dwa satelity) czy pękniętą lewą przednią półosią. Panewki wału korbowego czasem wytrzymują tylko 150 tys. km (wału lepiej nie szlifować). Agresywna jazda niszczy też synchronizatory. Usterki sprzęgła to najczęściej wina kierowcy.
Suzuki Samurai - Maluch do off-roadu
Samurai to prawdziwy ewenement. Ma zaledwie 3,4 m długości i waży mniej niż tonę! Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że auto jest najprawdziwszą terenówką: z ramą, sztywnymi mostami zawieszonymi na resorach piórowych oraz z reduktorem.