Nowe BMW serii 3 Touring jest o 97 mm dłuższe i ma o 50 mm większy rozstaw osi. W stosunku do poprzedniej generacji, auto ma o 35 litrów większy bagażnik – standardowo jego pojemność to 495 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1 500 litrów. Seryjnie klapa bagażnika jest otwierana elektrycznie i ma otwieraną szybę. Pomyślano także o ochronnej nakładce na próg ze stali nierdzewnej.
Początkowo „trójka” kombi będzie dostępna z trzema silnikami. Do wyboru będzie jedna jednostka benzynowa i dwie wysokoprężne. Benzyniak to nowy, czterocylindrowy motor z turbodoładowaniem o pojemności dwóch lirów, który generuje moc 258 KM (328i). Dla zwolenników diesli przygotowano wersję 320d z dwulitrowym silnikiem o mocy 184 M) oraz odmianę 330d z sześciocylindrowym, 258-konnym motorem o pojemności trzech litrów. W przypadku wersji czterocylindrowych napęd na tylną oś jest przekazywany poprzez sześciostopniową, manualną skrzynię biegów. Ośmiobiegowy automat dostępny jest w nich jako opcja (standard w 330d). Wszystkie odmiany wyposażono w system Auto Start-Stop.
Nowe BMW serii 3 Touring wkrótce trafi do salonów sprzedaży. Od chwili rynkowego debiutu w ofercie będzie dostępny opcjonalny pakiet M Sport i adaptacyjnym zawieszeniem.