Auto Świat Targi Lipskie: niekwestionowany rekordzista

Targi Lipskie: niekwestionowany rekordzista

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

W 1991 roku zapadła decyzja o budowie nowych terenów targowych w Lipsku, które do dziś stanowią jeden z największych projektów inwestycyjnych we wschodnich Niemczech.

Targi Lipskie: niekwestionowany rekordzista
Auto Świat
Targi Lipskie: niekwestionowany rekordzista

W 1991 roku zapadła decyzja o budowie nowych terenów targowych w Lipsku. Poniesione koszty w wysokości 1,3 miliarda marek na tereny wystawiennicze oraz 500 milionów marek na infrastrukturę w północnej części Lipska powodują, że do dziś jest to jeden z największych projektów inwestycyjnych we wschodnich Niemczech. Hale targowe budowano na terenach zupełnie niezagospodarowanych, otoczenie targów stanowiły wówczas obszary leżące odłogiem, a pojedyncze głosy wizjonerów musiały się przebijać przez głos całego chóru sceptyków.

Dziś jest już jasne, że zapoczątkowana wówczas długoterminowa polityka gospodarcza była jak najbardziej trafna. Targi Lipskie ugruntowały swoją pozycję jako prężne centrum targowo-kongresowe. Kilkanaście lat po przeprowadzce do nowych hal firma nadal rozwija się bardzo dynamicznie i systematycznie wykazuje rosnącą rentowność. W warunkach rywalizacji europejskich spółek targowych Targi Lipskie wyrobiły już sobie dobrą markę, a to m.in. dzięki organizacji takich wiodących imprez jak targi samochodowe Auto Mobil International, Lipskie Targi Książki oraz GC Games Convention.

Jednocześnie działalność Targów Lipskich zapewnia ponad 6.000 miejsc pracy w regionie i przyczynia się do generowania produkcji o wartości blisko 340 milionów euro.

Kanclerz Niemiec, pani Angela Merkel, z uznaniem wyraża się o tych rezultatach: „Targi Lipskie są dobrym przykładem na to, że odbudowa gospodarcza landów wschodnioniemieckich może odnieść spory sukces. Na pograniczu Europy Środkowej i Wschodniej powstało bowiem niezwykle nowoczesne centrum targowe, które w międzyczasie zaczęło się liczyć zarówno na krajowym, jak i międzynarodowym rynku targowym.“

Organizacja co roku ok. 35 – 40 imprez targowych, blisko 120 międzynarodowych kongresów i innych znakomitych eventów oraz imprez z obszaru corporate business z udziałem 11.000 wystawców i 1,6 miliona odwiedzających powodują, że Targi Lipskie znalazły się w gronie 10 wiodących niemieckich spółek targowych. Aktualna strategia rozwoju Targów Lipskich polega przede wszystkim na uzyskaniu przez nie silnej pozycji międzynarodowego centrum targowego w powstającym euroregionie, obejmującym Niemcy Środkowe, Polskę i Czechy oraz na intensywnej rozbudowie działalności zagranicznej. Przedsiębiorstwo ze swoim programem imprez targowych, koncentrującym się w dużej mierze na zjawisku powstawania aglomeracji przemysłowych w Środkowych Niemczech, planuje zdobycie pierwszej pozycji wśród miejsc lokalizacji działalności przemysłowej w tymże regionie. Równocześnie zamierza osiągać coraz to większe obroty z działalności zagranicznej.

Prezes Zarządu Targów Lipskich Wolfgang Marzin mówi: „Obecnie zależy nam na optymalizacji programu targów oraz naszego serwisu. W dalszym ciągu będziemy inwestować w rozwój nowych produktów oraz akwizycję krajowych i międzynarodowych imprez gościnnych oraz kongresów. Chodzi głównie o to, aby nasze dotychczasowe silne strony, takie jak jakość serwisu, infrastruktura oraz wysoce wykwalifikowana kadra pracownicza przybliżyć organizatorom targów, zrzeszeniom branżowym oraz firmom z całego świata. Bardzo ważna dla nas kwestia to rozbudowa działalności zagranicznej“. Obecnie Targi Lipskie rozpoczynają nowy etap w swojej pracy poza granicami Niemiec. Poprzez swoją spółkę-córkę Leipziger Messe International (LMI) Targi Lipskie nawiązują kooperacje o strategicznym charakterze z organizatorami imprez i zrzeszeniami z zagranicy, przy czym koncentrują się tu głównie na Europie Wschodniej i Azji. Wszystkie aktywności w tym obszarze w pierwszej kolejności służyć mają wsparciu działalności spółki targowej na miejscu w Lipsku, a więc pozyskaniu dla miasta jak największej liczby zagranicznych wystawców i odwiedzających.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków