Niedyskretna rura z przodu, boczne stopnie progowe, optycznie powiększające auto i nadające Dacii Duster bardziej terenowy wygląd – oto cechy Dacii Duster w najdroższej dostępnej wersji, wyposażonej dodatkowo w pakiet Adventure (ang. przygoda).
W wyprawowych autach terenowych przednie orurowanie ma chronić chłodnicę i zderzak przed kontaktem z przeszkodą, a progi – przed pogięciem, gdyby auto zawisło na nierówności. W tym przypadku chodzi głównie o wygląd, choć boczny stopień ma zastosowanie: gdy będziecie wozić na dachu kufer, ułatwi dostęp do bagażu umieszczonego na wysokim aucie.
Na co dzień jednak trzeba mocno uważać, gdy się wysiada, żeby nie pobrudzić sobie spodni. Tak naprawdę Duster w wersji 4x4 nie musi stwarzać pozorów, że jest uterenowionym autem. On świetnie sobie radzi po zjechaniu z utwardzonej drogi. Podczas dynamicznej jazdy po typowym leśnym dukcie wcale nie mieliśmy wrażenia, że za chwilę uderzymy głową w dach – zawieszenie świetnie pochłania nierówności.
Dacia Duster to dobre auto dla każdego, kto regularnie pokonuje odcinki nieutwardzonej, błotnistej lub ośnieżonej drogi, ale na co dzień musi też jeździć po asfalcie. Jednocześnie silnik 1.5 dCi nie ma aż tyle mocy, żeby porywać się na przejeżdżanie prawdziwych przeszkód terenowych lub na efektowne pokonywanie zakrętów – tak naprawdę po włączeniu napędu na cztery koła auto bardzo trudno jest wyprowadzić z równowagi. Początkujący miłośnicy 4x4 docenią łatwość sterowania napędem, bardziej zaawansowani odczują brak reduktora.
Dacię Duster da się lubić
Dacia Duster najpierw irytuje brakami we wnętrzu, a potem przekonuje do siebie niezłymi właściwościami trakcyjnymi. To solidny mały SUV za sensowne pieniądze – można nim jeździć po asfalcie, jak i swobodnie przejechać po nierównej błotnistej drodze.
Dacia Duster 1.5 dCi dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel R4/8 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1461 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 109/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 240/1750 |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6/4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 215/65 R 16 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4315/1820/1695 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1320/465 |
Pojemność bagażnika (l) | 408-1636 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,9 s |
Prędkość maksymalna | 168 km/h |
Spalanie w mieście | 5,7 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 5.0 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 135 g/km |
Teoretyczny zasięg | 960 km |
Pakiet Adventure oferowany do zwykłego Dustera sprawia, że auto wygląda bardziej bojowo. A jak sprawuje się na co dzień i po zjeździe z utwardzonej drogi?
Niedyskretna rura z przodu, boczne stopnie progowe, optycznie powiększające auto i nadające mu bardziej terenowy wygląd – oto cechy Dacii Duster w najdroższej dostępnej wersji, wyposażonej dodatkowo w pakiet Adventure (ang. przygoda).
W wyprawowych autach terenowych przednie orurowanie ma chronić chłodnicę i zderzak przed kontaktem z przeszkodą, a progi – przed pogięciem, gdyby auto zawisło na nierówności.
W tym przypadku chodzi głównie o wygląd, choć boczny stopień ma zastosowanie: gdy będziecie wozić na dachu kufer, ułatwi dostęp do bagażu umieszczonego na wysokim aucie.
W wersji Prestige wyposażenie auta jest dość kompletne, choć brakuje regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach
Dacia Duster to nieduży SUV - ale na brak miejsca nikt narzekać nia powinien.
Dacia Duster to nieduży SUV - ale na brak miejsca nikt narzekać nia powinien.
Po złożeniu siedzeń uzyskuje się przedział bagażowy o regularnych kształtach, choć stosunkowo nieduży
Na co dzień jednak trzeba mocno uważać, gdy się wysiada, żeby nie pobrudzić sobie spodni. Tak naprawdę Duster w wersji 4x4 nie musi stwarzać pozorów, że jest uterenowionym autem. On świetnie sobie radzi po zjechaniu z utwardzonej drogi.
Podczas dynamicznej jazdy po typowym leśnym dukcie wcale nie mieliśmy wrażenia, że za chwilę uderzymy głową w dach – zawieszenie świetnie pochłania nierówności. To dobre auto dla każdego, kto regularnie pokonuje odcinki nieutwardzonej, błotnistej lub ośnieżonej drogi, ale na co dzień musi też jeździć po asfalcie.
Jednocześnie silnik 1.5 dCi nie ma aż tyle mocy, żeby porywać się na przejeżdżanie prawdziwych przeszkód terenowych lub na efektowne pokonywanie zakrętów – tak naprawdę po włączeniu napędu na cztery koła auto bardzo trudno jest wyprowadzić z równowagi. Początkujący miłośnicy 4x4 docenią łatwość sterowania napędem, bardziej zaawansowani odczują brak reduktora.