Logo
Test Toyoty Avensis Kombi 2.0 D-4D: rodzinnie i sportowo

Test Toyoty Avensis Kombi 2.0 D-4D: rodzinnie i sportowo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Toyota Avensis kombi z dieslem pod maską – to zdecydowanie typ rodzinny. Toyota w modelu Avensis za pomocą pakietu Emotion próbuje wykrzesać w tym aucie nieco sportowego ducha

Test Toyoty Avensis Kombi 2.0 D-4D: rodzinnie i sportowo
Zobacz galerię (13)
Auto Świat
Test Toyoty Avensis Kombi 2.0 D-4D: rodzinnie i sportowo

Toyota Avensis kojarzy się głównie z niezawodnością. Jest jednak jeszcze jedna dziedzina, dzięki której samochody tej japońskiej marki zyskały dobrą opinię.

Mowa o motosporcie, który po kilkuletniej przerwie od tego roku znowu obecny jest w Toyocie – nie tylko za sprawą wyścigów długodystansowych, ale także dzięki nowemu modelowi Toyota GT86. W teście ocenimy, z jakim skutkiem udało się obudzić sportowego ducha w rodzinnym Avensisie kombi napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2.0 D-4D.

Nadwozie

Toyota postawiła na tuning optyczny – zestaw chromowanych listew (na zderzaku przednim i drzwiach), spoilery boczne, 17-calowe felgi w kolorze antracytowym, aluminiowa nakładka ochronna na tylnym zderzaku, dolny spoiler zderzaka o wzorze plastra miodu, srebrna osłona wydechu i przyciemniane szyby – który ma wywoływać silniejsze emocje.

Trzeba przyznać, że zestaw ten komponuje się dość dobrze i ożywia stonowaną stylistykę japońskiego modelu. Wnętrze wersji Emotion emanuje bogactwem wyposażenia znanego z odmiany Sol, wzbogaconego o pakiety Business i Plus (m.in. 2-strefowa klimatyzacja, fotele obszyte alcantarą z elementami skórzanymi, nawigacja z ekranem dotykowym i kamerą cofania). Poza tym wnętrze jest jak w zwykłym Avensisie kombi, czyli przestronne i praktyczne.

Układ napędowy

O 2-litrowym dieslu trudno mówić w sportowym kontekście. To spokojny typ dla osób ceniących ekonomiczną jazdę – średnie spalanie w teście: 6,2 l/100 km.

Układ Jezdny

Zawieszenie ucieszy kierowców lubiących ostro pojechać – dzięki znacznej twardości pozwala na szybszą jazdę na zakrętach, choć o sportowym prowadzeniu nie ma tu mowy.

Koszty

Toyota Avensis Emotion to najdroższa odmiana wyposażeniowa. Pocieszeniem jest rabat (19 tys. zł) udzielony z tytułu wyprzedaży rocznika 2012.

Zobacz, jak jeździ Toyota Avensis 2.2 D-4D

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: