Civic nie jest zwykłym kompaktowym hatchbackiem. To auto dla kierowców, którzy chcą się wyróżnić, a dzięki 182-konnemu silnikowi mogą także dynamicznie jeździć.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - nadwozie

Futurystyczna karoseria skrywa całkiem praktyczne wnętrze. W obu rzędach siedzeń wygospodarowano mnóstwo przestrzeni dla pasażerów, siedzenia są wygodne, a do tego dochodzi pojemny bagażnik. Zastrzeżeń nie budzą również pozycja za kierownicą oraz obsługa urządzeń pokładowych – wszystkie przełączniki są w zasięgu rąk kierowcy. Prowadzący może jedynie narzekać na widoczność do tyłu – wina mocno pochylonej szyby w klapie bagażnika.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - silnik

Doładowany benzyniak ucieszy przede wszystkim kierowców o dynamicznym usposobieniu. Już po 8,2 s na liczniku mamy setkę, a co ważne – w trakcie dynamicznego przyspieszania nie wzrasta znacząco hałas motoru. W trakcie wyprzedzania powody do zadowolenia daje elastyczność. Jednak coś za coś. Dobre osiągi oznaczają znacznie wyższe spalanie niż obiecuje producent – w teście średnio 8,5 l/100 km.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - prowadzenie

Już w standardowym ustawieniu Civic zachowuje się świetnie. Kiedy zawieszenie ustawimy w twardszym trybie, auto prowadzi się niemal sportowo. Trzeba się jednak pogodzić z ograniczonym komfortem resorowania. Zaletą Hondy jest precyzyjny układ kierowniczy.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - koszty

Za Civica 1.5 trzeba zapłacić minimum 97 500 zł. To już jest dużo, a w przypadku testowanej wersji Sport Plus auto kosztuje aż 106 000 zł.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - to nam się podoba

Świetne prowadzenie, skuteczny układ hamulcowy, wygodne fotele, pojemny bagażnik.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - to nam się nie podoba

Wysoka cena, słaba widoczność do tyłu, niski komfort jazdy w trybie sportowym.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo - naszym zdaniem

Ten samochód potrafi dać dużo frajdy z jazdy. Nie tylko z racji dynamicznego silnika, lecz także za sprawą świetnego prowadzenia. Do tego dochodzi jeszcze praktyczne nadwozie. I tylko cena może się nie podobać.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1498 cm3
Moc maksymalna 182 KM/5500 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 240 Nm/1700 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd ręczna 7b/przedni
Prędkość maksymlana 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Czas rozpędzania 60-100/80-120 km/h 5,9 s (4. bieg)/9,9 s (5. bieg)
Średnie spalanie testowe 8,5 l/100 km
Droga hamowania 100-o km/h (z/r) 33,9 m/33,1 m
Pojemność bagażnika 420-1187 l
Długość/szerokość, wysokość 4518/1799/1434 mm
Rozstaw osi 2697 mm
Masa własna/ładowność 1342 kg/418 kg
Cena testowanej wersji 106 000 zł