Logo
TestyNissan Micra 1.5 dCi - na przekór trendom

Nissan Micra 1.5 dCi - na przekór trendom

Diesle nie są ostatnio lubiane, ale Nissan nie przejmuje się tym i silnik tego typu stosuje również w swoim maluchu – Micrze. Czy w przypadku miejskiego samochodu warto zdecydować się na taki wariant?

Nissan Micra 1.5 dCi Tekna
Zobacz galerię (13)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Nissan Micra 1.5 dCi Tekna

Silniki wysokoprężne nie mają ostatnio dobrej prasy. Trudności ze spełnianiem wyśrubowanych norm emisji spalin czy próby ograniczenia ruchu w centrach europejskich miast sprawiają, że sens ich stosowania może być dyskusyjny. Dotyczy to głównie aut miejskich. Tymczasem Nissan Micra w dalszym ciągu jest dostępny z jednostką tego typu o mocy 90 KM.

Nissan Micra - inna niż poprzedniczki

Zanim przejdziemy do tego „okropnego” diesla, skupmy się przez chwilę na nadwoziu. Ostre rysy w połączeniu z wąskimi reflektorami powodują, że auto prezentuje się nowocześnie i nawet w najmniejszym stopniu nie przypomina stonowanego designu poprzednika. We wnętrzu mamy nie tylko dobre materiały wykończeniowe i wygodną pozycję za kierownicą, lecz także przestronność z przodu. Z tyłu jest, niestety, tak jak w większości aut tej klasy. To oznacza, że dorośli pasażerowie muszą pogodzić się z ograniczoną ilością miejsca na nogi.

Nissan Micra 1.5 dCi Tekna
Nissan Micra 1.5 dCi TeknaŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Nissan Micra to przykład tego, że udany design samochodu nie zawsze idzie w parze z praktycznymi rozwiązaniami. W tym przypadku łupem urody padła widoczność. Podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego wyznaczonego prostopadle do ulicy w obserwacji sytuacji za autem przeszkadza szeroki trzeci słupek. Na szczęście za 1900 zł można mieć kamery 360 stopni.

Uzupełnieniem udanej karoserii jest 90-konny silnik Diesla. Taka moc przy niewielkiej masie sprawia, że samochód pozwala na sprawne przemieszczanie się po miejskich arteriach. W całym zakresie prędkości obrotowych kierowca ma do dyspozycji odpowiednią dawkę momentu. Zadowalające jest również spalanie. Wprawdzie wyższe, niż obiecuje producent, ale 5,1 l/100 km to nadal wartość godna uznania.

Zastrzeżeń nie wzbudza praca zawieszenia. Nierówności tłumi bardzo dobrze, a jednocześnie nie przyczynia się do nadmiernych przechyłów nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. W opanowaniu auta pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Największym ograniczeniem przy zakupie bogato wyposażonej Micry z dieslem jest cena. Na szczęście w bazowej wersji Visia auto kosztuje akceptowalne 51 990 zł.

Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się podoba

Niskie spalanie, pojemny kufer, przestronne wnętrze z przodu, wysoki komfort resorowania, wygodne fotele, materiały o dobrej jakości.

Nissan Micra 1.5 dCi - to nam się nie podoba

Ograniczona widoczność do tyłu, niezbyt dużo miejsca na tylnej kanapie, głośna praca silnika podczas szybkiej jazdy, wysoka cena zakupu.

Nissan Micra 1.5 dCi - naszym zdaniem

Pod względem stylistyki obecna Micra to jedno z ciekawszych aut segmentu B. Co ważne, to również wygodny maluch. Silnik Diesla cieszy dobrą dynamiką i nie potrzebuje przy tym nadmiernych ilości paliwa. Niestety, w tej wersji cena auta jest wysoka.

Nissan Micra 1.5 dCi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa1461 cm3
Moc maksymalna90 KM/4000 obr./min
Maks. moment. obrotowy220 Nm/2000 obr./min
Skrzynia biegów/napędręczna 5-biegowa
Napędna przednie koła
Prędkość maksymlana179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h9,4 s (4. bieg)/17,9 s (5. bieg)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące)43,5 m/42,3 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h59 dB/66 dB/70 dB
Średnie spalanie testowe5,1 l/100 km
Średnie spalanie producenta3,7 l/100 km
Pojemność bagażnika300-1004 l
Długość/szerokość, wysokość3999/1734/1455 mm
Rozstaw osi2525 mm
Masa rzeczywista/ładowność1175 kg/415 kg
Cena podstawowa testowanej wersji63 990 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna3 lata lub 100 tys. km/12 lat
Przeglądyco rok lub 30 tys. km
Cena testowanego auta 76 540 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium