Właśnie tak skonfigurowane Porsche trafiło do naszej redakcji. Klasyczna „911-ka” w wersji coupé, w pięknym czarnym kolorze, w odmianie S, z 7-biegową skrzynią manualną i arsenałem dodatków, które podniosły cenę z bazowych 550 850 zł do przeszło 730 000 zł (!), ale nadały też autu rasowy szlif. Bez wątpienia to jedna z bardziej wymagających, a przy tym świetnie działających na emocje „911-ek”, które ostatnio testowaliśmy.
Porsche 911 Carrera S - wygląd mówi wszystko
Już sam wygląd nadwozia sprawia, że obok tego modelu nie przechodzi się obojętnie. Owszem, ogólny zarys bryły nie zmienia się od wielu lat, mimo to każda kolejna „911-ka” wnosi coś nowego, coś świeżego i idealnie łączy klasykę ze sportowym duchem. W przypadku testowanej wersji dopełnieniem rasowego charakteru są 20-calowe felgi (model RS Spyder Design).
O wnętrzu Porsche można mówić w samych superlatywach, jeśli zaakceptuje się jego koncepcję – typowe 2+2. Jest precyzyjnie wykonane, z materiałów o wysokiej jakości, a do tego świetnie rozplanowane. Nawet przyzwyczailiśmy się do bordowej skórzanej tapicerki, na którą początkowo patrzyliśmy z dystansem. Natomiast bezdyskusyjne i jednoznaczne oceny zebrały fotele. Były to opcjonalne „kubły” za... 20 751 zł, ale zapewniamy: są warte każdej wydanej złotówki! Wyglądają zawodowo, kapitalnie trzymają na zakrętach i są naprawdę wygodne. Nie przeszkadza nawet brak regulacji na wysokość – siedzi się nisko, sportowo. Nie ma co czekać: przekręcamy kluczyk.
Porsche 911 Carrera S - jazda to sama przyjemność
Silnik z niesamowitym wigorem budzi się do życia. To 3-litrowy bokser, który w wersji S rozwija moc 420 KM. Ma turbodoładowanie, na co puryści Porsche krzywo patrzą. Ale cóż, takie czasy. Zresztą już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów możemy śmiało powiedzieć, że nie jest to wada. Silnik świetnie czuje się w środkowym zakresie obrotów, choć jeśli ktoś chce korzystać z pełni możliwości jednostki, nie będzie zawiedziony, tym bardziej po włączeniu najbardziej rasowego trybu Sport+ (są jeszcze: Sport, Normal i Individual). Nie przeszkadza nawet to, że cała moc trafia tylko na tylną oś, bo przy dobrej pogodzie, na przyczepnym asfalcie i po rozgrzaniu opon nie ma problemów z trakcją. Bardzo wysoko oceniamy zachowanie auta w zakrętach, układ kierowniczy i hamulce.
I jeszcze jedno: nasze Porsche 911 Carrera miało skrzynię manualną – kiedyś była to norma, obecnie króluje przekładnia PDK. Nie chcemy udowadniać, która jest lepsza bądź ma więcej zalet, ale zapewniamy: tego, kto oczekuje surowo sportowej „911-ki”, wybór „manuala” nie rozczaruje – świetny dobór przełożeń (7 biegów), wysoka precyzja działania. W pakiecie Sport Chrono zadbano nawet o „międzygazy”.
Porsche 911 Carrera S - to nam się podoba
Atrakcyjny wygląd, świetne kubełkowe fotele, precyzyjny układ kierowniczy, dynamiczny i stosunkowo oszczędny napęd, udana manualna skrzynia biegów.
Porsche 911 Carrera S - to nam się nie podoba
W zasadzie trudno wskazać słabe punkty, może poza ceną, która w przypadku tak skonfigurowanej wersji, jak auto testowe, przekroczyła 730 000 zł.
Porsche 911 Carrera S - nasza ocena
Porsche to świetny sportowiec. To jedna z lepiej skonfigurowanych „911-ek”, którymi jeździłem, niemal idealnie oddająca moje wyobrażenie o sportowcu z prawdziwego zdarzenia – spora moc, napęd tylko na tył, manualna skrzynia biegów i wiele dodatków podkreślających rasowy charakter. Do tego pewne podwozie, a także precyzyjny układ kierowniczy. Polecam!
Porsche 911 Carrera S - dane techniczne
Silnik: typ/cylindr/zawory | t.benz./B6/24 |
Pojemność | 2981 ccm |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z tyłu |
Moc maksymalna | 420 KM/6500 obr./min. |
Maks. moment obr. | 500 Nm/1700-5000 obr./min. |
Napęd/skrzynia biegów | tylny/man. 7b |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,3 s |
Prędkość maksymalna | 308 km/h |
Średnie spalanie | 8,7 l/100 km |
Długość, szerokość, wysokość | 4499/1808/1294 mm |
Rozstaw osi | 2450 mm |
Pojemność bagażnika | 145 l |
Cena podst. testowanej wersji | 550 850 zł (egz. test.: 734 668 zł) |