Bez adrenaliny

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Konstruktorzy motocykli BMW niegdyś stronili od eksperymentów, stawiającna tradycję i solidne wykonanie. Jednak wizerunek firmy uległdiametralnej zmianie. Teraz jest to jeden z najbardziej ekspansywnychproducentów jednośladów, który ciągle zaskakuje czymś nowym

Nadwozie/jakość

W przypadku turystycznego modelu R 1200 CL zastosowano dość odważny design. Przednia owiewka z czterema reflektorami o osobliwym układzie musi zwrócić uwagę, chociaż reakcje na nią bywają skrajne.

Trzeba jednak przyznać, że motocykl nie da się pomylić z żadnym innym. Spore gabaryty budzą respekt, ale oznaczają też dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażera. Jak przystało na motocykl o turystycznych aspiracjach, wyposażenie jest bogate.

Wygodne siedzenia mają elektryczne podgrzewanie, podobnie jak manetki na kierownicy. Tempomat pozwala utrzymywać stałą prędkość jazdy, a w przedniej owiewce znajdują się dwa głośniki współpracujące z systemem audio, radioodtwarzacz lub CD ze zmieniarką.

Układ napędowy/osiągi

Silnik o mocy 61 KM w motocyklu o masie 308 kg? Czy to nie za mało? Okazuje się, że niemieccy konstruktorzy za bardzo zaufali napędowi, który dobrze sprawuje się w znacznie lżejszym cruiserze.

Zmieniono co prawda przełożenia skrzyni biegów, ale i tak motocykl cierpi na dość wyraźny niedostatek mocy.Zwłaszcza powyżej prędkości 100 km/h słabe przyspieszenie nie pozwala czuć się bezpiecznie podczas manewrów wyprzedzania.

Wybierając ten motocykl, trzeba nastawić się raczej na spokojną turystykę, chociaż bez problemu można podróżować ze stałą prędkością 130 km/h. Dużym atutem jest 6. bieg, który pozwala znacznie oszczędzać paliwo.

Układ jezdny/komfort

Podwozie zapewnia wysoki komfort. Zaletami motoru są dobre własności jezdne i duża stabilność, co sprawia, że podróż nim będzie bardzo przyjemna. Kłopoty występują przy małej prędkości, w tych warunkach manewrowanie jest dość problematyczne ze względu na sporą masę.

Koszty/bezpieczeństwo

Są motocykle w tej klasie, które za podobne pieniądze oferują znacznie lepsze osiągi. Jednak za BMW R 1200 CL przemawia dobre wyposażenie i wysokie bezpieczeństwo wyróżniające go wśród konkurencji.

Układ hamulcowy wyposażony jest w ABS i system uruchamiający oba hamulce po naciśnięciu tylko jednego. Ponadto zastosowano tu elektryczne wspomaganie układu hamulcowego. Bezpieczeństwo jazdy podnosi również przednie zapobiegające nurkowaniu zawieszenie Telelever.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków