Nadwozie/jakość

W przypadku turystycznego modelu R 1200 CL zastosowano dość odważny design. Przednia owiewka z czterema reflektorami o osobliwym układzie musi zwrócić uwagę, chociaż reakcje na nią bywają skrajne.

Trzeba jednak przyznać, że motocykl nie da się pomylić z żadnym innym. Spore gabaryty budzą respekt, ale oznaczają też dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażera. Jak przystało na motocykl o turystycznych aspiracjach, wyposażenie jest bogate.

Wygodne siedzenia mają elektryczne podgrzewanie, podobnie jak manetki na kierownicy. Tempomat pozwala utrzymywać stałą prędkość jazdy, a w przedniej owiewce znajdują się dwa głośniki współpracujące z systemem audio, radioodtwarzacz lub CD ze zmieniarką.

Układ napędowy/osiągi

Silnik o mocy 61 KM w motocyklu o masie 308 kg? Czy to nie za mało? Okazuje się, że niemieccy konstruktorzy za bardzo zaufali napędowi, który dobrze sprawuje się w znacznie lżejszym cruiserze.

Zmieniono co prawda przełożenia skrzyni biegów, ale i tak motocykl cierpi na dość wyraźny niedostatek mocy.Zwłaszcza powyżej prędkości 100 km/h słabe przyspieszenie nie pozwala czuć się bezpiecznie podczas manewrów wyprzedzania.

Wybierając ten motocykl, trzeba nastawić się raczej na spokojną turystykę, chociaż bez problemu można podróżować ze stałą prędkością 130 km/h. Dużym atutem jest 6. bieg, który pozwala znacznie oszczędzać paliwo.

Układ jezdny/komfort

Podwozie zapewnia wysoki komfort. Zaletami motoru są dobre własności jezdne i duża stabilność, co sprawia, że podróż nim będzie bardzo przyjemna. Kłopoty występują przy małej prędkości, w tych warunkach manewrowanie jest dość problematyczne ze względu na sporą masę.

Koszty/bezpieczeństwo

Są motocykle w tej klasie, które za podobne pieniądze oferują znacznie lepsze osiągi. Jednak za BMW R 1200 CL przemawia dobre wyposażenie i wysokie bezpieczeństwo wyróżniające go wśród konkurencji.

Układ hamulcowy wyposażony jest w ABS i system uruchamiający oba hamulce po naciśnięciu tylko jednego. Ponadto zastosowano tu elektryczne wspomaganie układu hamulcowego. Bezpieczeństwo jazdy podnosi również przednie zapobiegające nurkowaniu zawieszenie Telelever.