Tym razem Kia musiała sprostać wymaganiom kogoś, kto znajduje się w ciągłym ruchu. Życie Łukasza ma szybkie tempo, więc jego samochód nie ma najmniejszej szansy, by uzyskać wysoką ocenę za sam wygląd. Co prawda gadżety w rodzaju diodowych świateł do jazdy dziennej nie pozostały niezauważone, jednak Kia cee’d SW musiała zapracować na ocenę przede wszystkim walorami praktycznymi.
Miejsce kierowcy okazało się ergonomiczne. „Wszystko mam tutaj pod ręką” – podsumowuje Łukasz, a przy okazji docenia wygodny fotel oraz możliwość sterowania funkcjami systemu audio przyciskami na kierownicy. Testerowi spodobała się także praca systemu klimatyzacji.
Jednak największym hitem okazało się udane zawieszenie oraz napęd. Najmocniejszy z dostępnych w tym modelu silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT okazały się zgranym duetem, zapewniającym dobrą dynamikę, wygodę, a także spalanie: „Jak na mocne auto benzynowe i automat bardzo niskie przy tak dużym samochodzie” – podkreśla Łukasz.
Łukasz od razu polubił dobrze leżącą w dłoniach, wykończoną skórą kierownicę. W końcu to element pozwalający zespolić się kierowcy z samochodem. Przyciski umożliwiały sterowanie dobrym zestawem audio bezpośrednio z koła kierownicy, przyczyniając się do podwyższenia bezpieczeństwa jazdy
Nasz tester wysoko ocenił przestronność kabiny, również na tylnej kanapie siedziało mu się wystarczająco wygodnie. Również wygodny fotel kierowcy uzyskał wysoką notę. Bagażnik okazał się pojemny i ustawny dzięki prostokątnym kształtom sprzyjającym pakowaniu dużych walizek. Podobał się także system do mocowania bagaży, a także praktyczne, dodatkowe schowki
„Ciekawy napęd: moc, elastyczność, ekonomia plus skrzynia biegów DCT, genialna jak na auto segmentu kompaktowego” – mówi Łukasz