Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 3.8 - Wrangler dla ludzi?

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 3.8 - Wrangler dla ludzi?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Amerykański klasyk z 5-drzwiową karoserią? Brzmi niewiarygodnie, a jednak. Unlimited nareszcie trafił do Europy - w najnowszym wcieleniu ma o ponad pół metra większy rozstaw osi niż w krótkiej wersji.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 3.8 - Wrangler dla ludzi?Źródło: Auto Świat

Nadwozie/jakość. Wprowadzone zmiany zapewniły Wranglerowi niespotykaną dotychczas funkcjonalność. Przyzwoite jest nie tylko miejsce z przodu, ale też drugi rząd siedzeń i bagażnik. Jeep nie podaje pojemności kufra do linii szyb, ale już nie ma obaw - miejsca wystarczy nie tylko na zakupy, lecz nawet na wyprawę. Co ciekawe, również długie nadwozie jest otwarte, przewidziano zabudowy z miękkim lub twardym, 3-częściowym dachem. Jakość i funkcjonalność wnętrza - bez zarzutów. Wrangler ma składaną i dzieloną tylną kanapę, po złożeniu powstaje równa podłoga,a zagłówki sprytnie odchylają się do tyłu - nie trzeba ich demontować.Układ napędowy/osiągi. Wersja benzynowa zapewnia przyjemną jazdę, choć nie ma co liczyć na oszczędność - wynik poniżej 15 l/100 km jest trudno osiągalny, średni to 16-18 l. W oszczędzaniu pomogłaby skrzynia 5- lub 6-biegowa. Nasz automat ma 4 przełożenia, choć jeździ nadspodziewanie płynnie. Stale napędzane są koła tylnej osi, dźwignią dołączyć można koła przednie. Napęd 4x4 przekazywany jest bez centralnego mechanizmu różnicowego, więc mamy ograniczone możliwości korzystania z niego na przyczepnych nawierzchniach. Za to Rubicon oferuje seryjnie blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego oraz odpinany z kabiny stabilizator przedni (co zwiększa skok kół) - dzięki temu, jak i przełożeniu reduktora 4:1, auto wprost z salonu zajedzie dalej niż niejedna zmodyfikowana terenówka.Układ jezdny/komfort. Dwie sztywne osie ze sprężynami w podwoziu nie pozwalają liczyć na nadzwyczajną precyzję prowadzenia. Poczynione w nowym modelu zmiany (m.in. szerszy rozstaw kół) sprawiają jednak, że auto nawet na szosowo-terenowych oponach i przy większych prędkościach jest stabilne. Również komfort ocenić trzeba wysoko.Koszty/bezpieczeństwo. Mała konkurencja sprawia, że trudno ocenić koszty. Do kwoty 147 tys. zł trzeba dołożyć, choćby na twardy dach i "elektrykę", ale odpadają przeróbki techniczne. Niezłe wyposażenie: nawet 4 poduszki i systemy elektroniczne dbające o bezpieczeństwo (ESP czy układ zapobiegający dachowaniu).

Robert Rybicki
Powiązane tematy:NoweJeepRubicon
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków