Limuzyna klasy średniej urosła w stosunku do poprzednika. Auto jest teraz o 55 mm dłuższe i o 42 mm szersze, a rozstaw osi wzrósł o 45 mm. Efektem jest większa przestronność wnętrza. Z przodu na wysokości ramion kierowca oraz pasażer mają o 40 mm więcej przestrzeni. Klasa C nigdy nie była rekordzowa w segmencie aut średnich pod względem przestrzeni na nogi z tyłu. Teraz dzięki zwiększeniu długości i rozstawu osi jest znacznie wygodniej na wysokości kolan niż u poprzednika. Dla kierowcy istotne jest, że bez zmian pozostało ergonomiczne rozplanowanie kokpitu. Mercedes przyzwyczaił nas do włączania wycieraczek dźwigienką z lewej strony, regulacji elektrycznie sterowanych foteli umieszczonej na drzwiach czy dodatkowej dźwigienki tempomatu przy kierownicy. Dla osób rozpoczynających przygodę z autami tej firmy te rozwiązania wymagają przyzwyczajenia. Zaletą wnętrza są wygodne fotele, które bardzo dobrze podtrzymują z boków podczas pokonywania zakrętów.Na razie w sprzedaży 5 wersji silnikowychOprócz przedstawionych w tabeli zamawiać można także model C 280 z 3-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. W tej wersji auto kosztuje 164 500 zł. Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję sprawdzić modele 320 CDI o mocy 224 KM oraz benzynową 350, której silnik osiąga 272 KM. Ich wspólną cechą jest doskonała dynamika. Jednak samo przyspieszanie spod świateł to nie wszystko. Podczas codziennej jazdy znacznie ważniejsza jest elastyczność, która pozwala bezpiecznie wyprzedzać. Pod tym względem lepszy okazuje się diesel. I nie ma się czemu dziwić, bo ta jednostka napędowa uzyskuje aż 510 Nm już przy 1600 obr./min. Mocniejsza benzynowa jednostka mamoment obrotowy "tylko" 350 Nm przy 2400 obr./min. Oba 6-cylindrowe widlaste silniki charakteryzuje wysoka kultura pracy. W całym zakresie prędkości obrotowej w aucie jest cicho.Przekazanie napędu na tylną oś odbywa się za pomocą 7-biegowej przekładni automatycznej. Można się o niej wyrażać w samych superlatywach. Przełączanie biegów odbywa się na tyle płynnie, że trudno wyczuć moment, gdy włączyło się kolejne przełożenie. Wersja 320 CDI dostępna jest również z 6-biegową skrzynią manualną.Klasa C ma nowe zawieszenie Agility Control. Jego cechą jest zmiana charakterystyki w zależności od stylu jazdy oraz warunków drogowych. Podczas spokojnego podróżowania amotyzatory działają tak, żeby zapewnić maksimum komfortu resorowania. Jednocześnie zostaje zachowana taka sztywność układu jezdnego, która pozwoli na bezpieczne podróżowanie. Z kolei gdy kierowca zacznie jechać bardziej agresywnie, amortyzatory stają się wyraźnie twardsze i samochód potrafi zwinniej pokonywać zakręty. W opanowaniu auta pomaga układ kierowniczy, który według Mercedesa jest o 6 proc. bardziej bezpośredni niż u poprzednika. I rzeczywiście, podczas jazdy czuć poprawę. Nowa klasa C dostępna jest na razie jako sedan. Auto można kupić w trzech wersjach stylistycznych: komfortowych Classic i Elegance oraz stylizowanej na sportowo Avantgarde. Jesienią gama klasy C zostanie powiększona. Do sprzedaży trafi najsłabszy model benzynowy 180 Kompressor o mocy 156 KM i 204-konny C 230. Wśród diesli będzie dodatkowo 200 CDI o mocy 136 KM. Modele benzynowe C 280 i C 350 i diesel 320 CDI będą dostępne też jako 4-Matic z napędem na 2 osie. Ceny tych wersji na naszej stronie internetowej: www.auto-swiat.pl
Mercedes klasy C - Czy gwiazda znowu zabłyśnie?
Poprzednik uchodził za auto nudne na tle konkurencji i radził sobie raczej średnio. Teraz Mercedes chce to zmienić, wprowadzając nową klasę C.