- Konstruktorzy Astry V mocno wzięli do siebie uwagi użytkowników poprzedniego modelu i zubożyli deskę rozdzielczą pod względem liczby przycisków
- W Astrze dopracowane zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie i bardzo przyzwoity komfort resorowania
- Rodzinom radzimy dopłacić 2500 zł do silnika 1.4T/125 KM
Rygorystyczne normy emisji spalin wymuszają na producentach stosowanie downsizingowych jednostek. Nie inaczej jest w przypadku Opla, który co prawda w Astrze oferuje bazową czterocylindrową jednostkę 1.4 o mocy 100 KM, ale występuje ona tylko z dwiema najuboższymi wersjami wyposażeniowymi. Ci, którzy mają wyższe oczekiwania co do wyposażenia, są skazani na doładowanego trzycylindrowego benzyniaka 1.0/105 KM. Czy jest się czego obawiać?
Opel Astra 1.0 Turbo - silnik
Początkowo musimy przyzwyczaić się do dźwięku silnika. Nie jest on może drażniący, ale na pewno mniej przyjemny niż w przypadku czterocylindrowych konstrukcji. Spodobać się powinna za to reakcja jednostki na gaz, zwłaszcza przy niskich obrotach. Docenimy ją przede wszystkim podczas włączania się do ruchu czy zmiany pasa. Na trasie też nie ma powodów do narzekań, choć gdy auto wypełni komplet pasażerów, odczujemy niedostatek mocy. Rozczarowuje spalanie. Owszem, można uzyskać średnie zużycie poniżej 6 l/100 km, ale tylko w przypadku ekojazdy. Realnie musimy liczyć się z zapotrzebowaniem 7 l/100 km.
Opel Astra 1.0 Turbo - prowadzenie
W tej dziedzinie możemy wypowiadać się o Astrze w samych superlatywach. Układ kierowniczy posłusznie i precyzyjnie wykonuje polecenia kierowcy, a dopracowane zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie i bardzo przyzwoity komfort resorowania.
Opel Astra 1.0 Turbo - nadwozie
Konstruktorzy Astry V mocno wzięli do siebie uwagi użytkowników poprzedniego modelu i zubożyli deskę rozdzielczą pod względem liczby przycisków. Znacząco poprawiła się więc obsługa, choć niektórzy kierowcy sugerowali, że przyciski mogłyby być większe. Powodów do narzekań nie dają za to nowoczesne multimedia, które dobrze współpracują ze smartfonami. Pod względem przestronności wnętrza i pojemności kufra Astra prezentuje średni poziom w swojej klasie.
Opel Astra 1.0 Turbo - koszty
Downsizingowy motor ma tylko o 5 KM więcej od klasycznej jednostki 1.4, a jest droższy aż o 4000 zł!
Opel Astra 1.0 Turbo - to nam się podoba
Elastyczny silnik, wzorowe prowadzenie, nowoczesne multimedia i systemy bezp., dobry komfort.
Opel Astra 1.0 Turbo - to nam się nie podoba
Wyraźny spadek osiągów przy kpl. pasażerów, za małe przyciski klimy, wysokie spalanie.
Opel Astra 1.0 Turbo - nasza opinia
Opel Astra to nowoczesny, funkcjonalny kompaktowy hatchback, który charakteryzuje się dobrym prowadzeniem. Trzycylindrowiec spełni oczekiwania osób, które poruszają się głównie w pojedynkę. Rodzinom radzimy dopłacić 2500 zł do silnika 1.4T/125 KM.