Wbrew protestom fanów kultowego sedana zadecydowano o wprowadzeniu do sprzedaży Imprezy hatchback.Na szczęście filozofia marki pozostała bez zmianChoć nowy model wyglądem diametralnie różni się od poprzednika, to charakterystyczne podzespoły auta pozostały niezmienione. Nadal Impreza wyposażona jest w symetryczny układ napędu czterech kół, a pod jej maską znajdują się silniki typu bokser. Z nowych elementów, jakie znajdziemy w podwoziu, należy wymienić reduktor (tylko z manualną skrzynią biegów), konstrukcję tylnego zawieszenia (oś wielowahaczowa) oraz system kontroli trakcji i stabilności (z funkcją Hill Start Assist ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu). Zmodernizowano także układ hamulcowy, który wyposażono w mechanizm wspomagania awaryjnego hamowania i ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania. Dokonano również zmian w silnikach, które obecnie wydzielają mniej toksycznych spalin oraz mają niższe spalanie. W Polsce dostępne będą dwawolnossące motory oraz jeden turbo. Podstawowy 1.5 będzie dysponował mocą 107 KM, mocniejszy, 2-litrowy 150 KM, a turbodoładowany 2.5 WRX 230 KM. Silniki 1.5 i 2.0oferowane będą z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Flagowa odmiana STI zostanie zaprezentowana w późniejszym terminie. W najbliższych latach ma się pojawić w Imprezie również jednostka wysokoprężna - oczywiście bokser! Świetne prowadzenie i więcej komfortuZnana z poprzednika świetna trakcja w nowym modelu została jeszcze poprawiona. To zasługa nowego zawieszenia oraz obniżenia środka ciężkości (niżej umieszczony silnik). Auto nie tylko pefekcyjnie pokonuje zakręty, ale również oferuje wysoki komfort jazdy. O bezpieczeństwo podróżnych dba teraz 6 poduszek powietrznych.
Subaru Impreza 2.0 R Comfort - Koniec z sedanem
Po raz kolejny decydujący głos przy tworzeniu nowego samochodu mieli specjaliści od marketingu. Wystarczyło, że porównali europejskie wyniki sprzedaży sedanów i hatchbacków w klasie kompakt.