Po przeciwległej stronie cennika możemy znaleźć bazową, 2.5-litrową wersję, którą importer oferuje także ze stosunkowo tanim montażem instalacji LPG.
Subaru zdecydowało się na holenderską instalację Vialle, torroidalny zbiornik o pojemności 61 litrów, wypełniający przestrzeń po kole zapasowym. Pozbawioną schowka rezerwę można co prawda przewozić w bagażniku, ale jego pojemność zmniejszy się dość znacznie z wyjściowych 459 l. W testowanym samochodzie dla własnego bezpieczeństwa korzystaliśmy z praktycznego rozwiązania w postaci czujnika ciśnienia w ogumieniu oraz zestawu naprawczego.
Eksploatacja nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności. Silnik uruchamia się zawsze na benzynie, a ewentualne przełączenie ma zasilanie LPG następuje po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Obsługa zminimalizowana jest do sterowania niebiesko-szarym przełącznikiem na konsoli środkowej, na którym diody informują nas o ilości gazu w zbiorniku. Boxer z silnikiem o pojemności skokowej 2.5 l jest w naszym odczuciu lepszym wyborem dla Outbacka niż łapczywy 3.0 l. 165 KM i prędkość maksymalna 198 km/h to wartości zadowalające, aby zapewnić lepszą dynamikę należy kręcić silnik powyżej 4000 obrotów. Nie odnotowaliśmy różnic pomiędzy zasilaniem na benzynę i gaz, własności jezdne pozostają, rzecz jasna, wzorowe. Interesująco przedstawia się porównanie ekonomiki eksploatacji. Podczas gdy tryb benzynowy ze stosunkowo "ciężka nogą" zaowocował zużyciem paliwa na poziomie ok. 9,5 l/100 km, po przełączeniu na gaz uzyskaliśmy rezultat 11 litrów. Przy cenie LPG na poziomie połowy ceny litra benzyny wybór jest oczywisty.
Zasięg samochodu z wykorzystaniem obydwu zbiorników paliwa oscyluje w granicach 900 km, co jest wartością porównywalną z turbodieslami.
Montaż instalacji LPG kosztuje według cennika 8500 zł, importer oferuje ją jednak za niecałe 3000 zł, a przy zakupie w leasingu nawet w cenie pojazdu. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to bardzo interesująca oferta, jedynymi wadami tego rozwiązania są: niemożność jazdy w niektórych firmach oraz zakaz parkowania w większości garaży podziemnych.
.wyraźnie tańsza eksploatacja i dłuższy zasięg.cichy silnik.komfortowe zawieszenie.bogate wyposażenie seryjne
.zmniejszenie pojemności przestrzeni bagażowej.brak systemu stabilizacji jazdy
| Wnętrze, sterowanie | |
| Jakość wykonania wnętrza | 9 |
| Jakość siedzeń (długość siedzenia, trzymanie boczne) | 9 |
| Deska rozdzielcza - design, funkcjonalność | 9 |
| Przestrzeń na tylnych siedzeniach - nogi | 7 |
| Przestrzeń na tylnych siedzeniach - głowa | 9 |
| Praktyczne schowki | 8 |
| Przyjemność z jazdy | 9 |
| Widoczność do przodu | 9 |
| Widoczność do tyłu | 7 |
| Silnik, skrzynia biegów | |
| Praca silnika | 10 |
| Osiągi na niższych obrotach | 6 |
| Moc na wyższych obrotach | 9 |
| Głośność na niższych obrotach | 9 |
| Głośność na wyższych obrotach | 9 |
| Zużycie paliwa | 8 |
| Stopnie skrzyni biegów | 9 |
| Łatwość zmiany przełożeń | 8 |
| Zawieszenie, hamulce | |
| Własności jezdne w normalnym ruchu | 9 |
| Własności jezdne w warunkach ekstremalnych | 9 |
| Przeniesienie hałasu do wnętrza (dziury w jezdni.) | 9 |
| Przeniesienie siły napędowej na jezdnię | 10 |
| Skuteczność hamulców | 9 |
| Bagażnik | |
| Wielkość bagażnika | 7 |
| Możliwość załadunku bagażnika | 9 |
| Uniwersalność bagażnika | 8 |
| Stosunek ceny do wartości użytecznej | |
| Cena/wartość użyteczna | 7 |
| Ocena całkowita | |
| Ocena całkowita - średnia | 8,52 |
Ocena jest efektem redakcyjnego testu i jest porównywana z modelami tego samego segmentu.** Silnik jest oceniany w porównaniu z konkurentami o przybliżonych parametrach i pojemności skokowej. Nie należy zatem oceniać, że dla przykładu moc silnika o pojemności 1.6 l może być porównywalna z mocą silnika 8-cylindrowego, który otrzymał identyczną ocenę.Przy wszystkich ocenach obowiązuje zasada 10 punktowej skali. Wszystko oceniane jest zgodnie ze znaczeniem danego słowa, a więc praca silnika = 10 - bardzo dobra praca, a zużycie paliwa = 10 - bardzo niskie zużycie.
Dane techniczne
| Silnik: | |
| Typ silnika: | benzynowy |
| Cylindry / zawory: | 4 / 4 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 2547 |
| Moc (kW / obr./min): | 121 / 5600 |
| Maksymalny mom. obr. (Nm / obr./min): | 226 / 4400 |
| Parametry eksploatacyjne: | |
| Prędkosć maksymalna (km/h): | 198 |
| Przyspieszenia 0 - 100 km/h (s): | 9.8 |
| Zużycie paliwa-miasto/autostrada/kombi (l/100 km): | 12.2 / 7 / 8.9 |
| Rozmiary i masy: | |
| Bagażnik - siedzenia/złożone (l): | 459 / 1622 |
| Pojemność zbiornika paliwa (l): | 64 |
| Masa gotowego do drogi / nośność (kg): | 1450 / 500 |
| Wymiar opon: | 215/55 R17 |
| Wymiary do wykresu - zewnętrzne: | |
| a) długość (mm): | 4730 |
| b) szerokość (mm): | 1770 |
| c) wysokość (mm): | 1545 |
| d) rozstaw osi (mm): | 2670 |
| e) rozstaw z przodu (mm): | 1495 |
| f) rozstaw z tyłu (mm): | 1485 |
| Wymiary do wykresu - wewnętrzne: | |
| g) podzielna przestrzeń z przodu min/max (mm): | 860 / 1070 |
| h) podzielna przestrzeń z tyłu min/max (mm): | 680 / 920 |
| i) wysokość nad siedzeniem - z przodu (mm): | 1000 |
| j) wysokość nad siedzeniem - z tyłu (mm): | 950 |
| k) szerokość z przodu (mm): | 1440 |
| l) szerokość z tyłu (mm): | 1430 |
| długość siedzenia z przodu (mm): | 520 |
| długość siedzenia z tyłu (mm): | 510 |
| wysokość oparcia z przodu (mm): | 680 |
| wysokość oparcia z tyłu (mm): | 600 |
| miejsce pod przednim siedzeniem z tyłu: | TAK |
Piotr Tekiela