Z zewnątrz Suzuki Celerio nie wyróżnia się wyszukaną stylistyką, ale w topowej odmianie Premium karoserię ozdobiono chromowanymi poprzeczkami na atrapie chłodnicy, a standardem są aluminiowe felgi.
We wnętrzu auto zaskakuje dobrą przestronnością. Mimo niewielkich rozmiarów Suzuki Celerio bez problemu mogą podróżować cztery dorosłe osoby. Istotną zaletą są również wygodne siedzenia oraz możliwość przyjęcia wygodnej pozycji za kierownicą – i to mimo regulacji kolumny wyłącznie w płaszczyźnie pionowej.
Podczas testu Celerio doceniliśmy trzycylindrowy silnik. Moc 68 KM w zupełności wystarczy do sprawnej jazdy po mieście. Mniej entuzjastycznie oceniliśmy jednostkę po jazdach na trasie. Powyżej 120 km/h motor traci na animuszu i rozpędzanie pojazdu staje się uciążliwe. Poza tym w płynnej jeździe przeszkadza utrata tchu przez silnik w trakcie pokonywania na długich podjazdów. Taka charakterystyka dobitnie udowadnia, że Suzuki Celerio należy traktować niemal wyłącznie jako miejski pojazd.
Powody do zadowolenia będą mieli kierowcy, którzy cenią wysoki komfort resorowania. Miękko zestrojone zawieszenie Celerio sprawia, że tłumienie nierówności jest bezproblemowe. Oczywiście trzeba się liczyć z tym, że dynamiczna jazda na zakrętach będzie utrudniona, ale biorąc pod uwagę osiągi silnika nie jest to poważną wadą samochodu.
Szczegółowy test Suzuki Celerio przeczytacie w tygodniku Auto Świat nr 4/2015.
Silnik o mocy 68 KM pozwala na uzyskanie 100 km/h po 14 s
Suzuki Celerio w wersji Premium kosztuje 42 900 zł, ale w promocji auto można kupić za 37 900 zł
Wprawdzie kierownica ma tylko jednopłaszczyznową regulację, ale to wystarczy do przyjęcia wygodnej pozycji przez prowadzącego
Odpowiednie wyprofilowanie siedzeń sprawia, że nawet podczas dalszych wyjazdów podróżuje się wygodnie
Dorośli pasażerowie docenią przede wszystkim dobrą przestronność nad głowami
Zawieszenie Suzuki Celerio dobrze tłumi wszelkie nierówności nawierzchni