Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - dynamika bez zarzutu
  • Silnik z odłączanymi cylindrami zapewnia Sportsvanowi dobrą dynamikę, ale nie jest zbyt oszczędny
  • Bagażnik o pojemności 590-1520 l. To może się podobać rodzinie
  • Siedzenia tylnego rzędu można ustawić na wiele sposo- bów, a miejsca jest dużo

Od rodzinnego auta oczekuje się przestronnego i funkcjonalnego wnętrza oraz silnika, który nie potrzebuje dużo paliwa. Przekonajmy się, jak te kryteria spełnia VW Sportsvan ze 150-konnym benzyniakiem.

Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - nadwozie

Abstrahując od tego, co pod maską, trudno nie pochwalić auta za rozwiązania zastosowane na pokładzie. W przestronnym wnętrzu znalazły się wygodne siedzenia, przy czym indywidualne fotele drugiego rzędu można składać oraz przesuwać. Powody do zadowolenia dają też: pozycja za kierownicą, łatwa obsługa urządzeń pokładowych i widoczność we wszystkich kierunkach. Całość uzupełnia pojemny kufer.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - silnik

Pedał gazu do podłogi i Sportsvan dynamicznie rusza. Już po 8,8 s na liczniku mamy „setkę”. Co istotne, podczas dynamicznej jazdy silnik nie staje się głośny, a dzięki temu nie cierpi komfort podróżowania. W trakcie szybkiej jazdy sprawdza się też skrzynia DSG, która sprawnie i bez szarpnięć włącza poszczególne przełożenia.

Gorzej jest w trakcie spokojnej jazdy – przy niskich obrotach przekładnia gubi się, jakby nie mogła się zdecydować, czy włączać kolejny bieg, czy może redukować. Funkcja odłączania cylindrów (ACT) pracuje niezauważalniei przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu. W ruchu miejskim jej działanie jest jednak ograniczonei nie wpływa na mniejsze spalanie. Średnia z miasta – 10 l/100 km to aż o 3,7 l więcej niż obiecuje producent.

Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - prowadzenie

Czy to na prostej, czy na krętym odcinku samochód zachowuje się stabilnie. W opanowaniu pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Poza tym sprężyste zestrojenie podwozia nie obniża komfortu resorowania na drogach o gorszej jakości.

Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - koszty

Za topową wersję Highline trzeba zapłacić 101 390 zł. To akceptowalna cena. Porównywalny Ford C-Max ze 150-konnym benzyniakiem i automatyczną skrzynią kosztuje 103 680 zł. Cena testowanego Volkswagena – 144 140 zł – to efekt doliczenia opcji.

Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - to nam się podoba

Przestronne i funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele, dynamiczny silnik, wysoki komfort.

Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - to nam się nie podoba

Znacznie wyższe zużycie paliwa niż obiecuje producent, skrzynia gubi się przy zmianie biegów.

Volkswagen Sportsvan 1.5 TSI - nasza opinia

Prowadzenie oraz dynamika są bez zarzutu. Natomiast nie ma co liczyć na rewelacyjnie niskie spalanie silnika z systemem ACT. Sportsvan cieszy dodatkowo przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Cena nie jest może superatrakcyjna, ale akceptowalna.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:NoweTestyVolkswagenVan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków