Auto Świat Testy Testy nowych samochodów VW Golf R32 - auto-katapulta na każdą porę roku

VW Golf R32 - auto-katapulta na każdą porę roku

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
|
Aktualizacja

Golf R32 to samochód nad którym trzeba zastanowić się co najmniej trzy razy zanim zasiądzie się za jego kierownicą. Po pierwsze, że poczujecie wir w portfelu. Po raz drugi, ponieważ to auto nie zna problemów z trakcją podczas rozpędzania i nawet w czasie ulewy pozwala uwierzyć, że wcale nie jest ślisko. A po raz trzeci, bo możecie się zadurzyć, a wtedy domowy budżet czeka trzęsienie ziemi

VW Golf R32 - Auto-katapulta na każdą porę roku
Auto Świat
VW Golf R32 - Auto-katapulta na każdą porę roku

Golf R32 - nad­wo­zie/ja­kość

Karoseria leciwego już Golfa R32 może być postrzegana zarówno jako jego wielka zaleta, jak i wada. Nie licząc pomniejszonego ze względu na napęd 4x4 bagażnika, auto jest równie praktyczne jak inne Golfy. Ma wspaniałe fotele i żadnych drażniących udziwnień. Wsiadasz i jedziesz, nie zaglądając do instrukcji obsługi.

Z drugiej strony to co kierowca ma przed sobą, stylistycznie trąci już myszką, a do tego kokpit jest optymalny dopiero przy lekko podwyższonej pozycji fotela. To przecież sportowe auto, gdzie siedzi się najchętniej „na podłodze”, a akurat wtedy wskaźniki i kierownica Golfa R32 wydają się nienaturalnie wysoko umieszczone.

Golf R32 - układ na­pę­do­wy/osią­gi

Z czasem rozpędzania do „setki”, wynoszącym niewiele ponad 6 sekund, Golf R32 to bardzo szybkie auto. Ale ma napęd 4x4. Dlaczego „ale”? Dlatego, że system 4Motion tak skutecznie rozprowadza moc pomiędzy osie, że przy okazji odbiera część frajdy z jazdy. Nawet bardzo ostre przyspieszanie nie ma w sobie elementu walki, po prostu wciskasz gaz, a reszta dzieje się sama: R32 jak odrzutowiec stabilnie wyrywa do przodu.

Golf R32 - układ jezd­ny/kom­fort

Skoro czytasz nasz tygodnik, to wiesz, że Golfy mają świetne zawieszenie i układ kierowniczy. A teraz to co sobie wyobrażasz, pomnóż przez trzy, a komfort podziel przez pięć. Taki jest Golf R32!

Golf R32 - kosz­ty/bez­pie­czeń­stwo

Golf R32 nie jest autem dla skner. Kto je naprawdę pokocha, ten nie będzie potrzebował uzasadnienia wysokiej ceny zakupu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków