W efekcie drezdeńska Szklana Manufaktura, która zajmuje się wytwarzaniem samochodu, musiała przejść z systemu jednozmianowego na dwuzmianowy. Do tej pory auto sprzedawało się przede wszystkim w Niemczech, teraz do miana najważniejszego rynku detalicznego dla VW Phaetona awansowały Chiny.

Według danych fabryki w Dreźnie w 2010 r. wyprodukowano 7,5 tys. Phaetonów. Jeszcze rok wcześniej było to niewiele ponad 5 tys. sztuk. Od momnetu otwarcia zakładu w grudniu 2001 roku bramy Szklanej Manufaktury opuściło ponad 50 tys. Phaetonów. Położony w centrum Drezna zakład zatrudnia obecnie ponad 500 osób. Części i komponenty do produkcji trafiają do niego nocą specjalnie przygotowanymi do tego celu pociągami, które korzystają z miejskiej sieci tramwajowej.

To nie żart: nie nadążają z produkcją VW Phaetona Foto: Auto Świat
To nie żart: nie nadążają z produkcją VW Phaetona

Odpowiedzialny za drezdeński zakład menadżer VW Jürgen Borrmann twierdzi, że maksymalne możliwości produkcyjne to 50 sztuk aut dziennie (w systemie dwuzmianowym). VW Phaeton jest składany ręcznie. Praca w fabryce rozpoczyna się o każdego dnia o 6 rano, a kończy o 23. Borrmann zapowiada, że w 2011 roku Szklaną Manufakturę opuści rekordowa liczba aut.

To nie żart: nie nadążają z produkcją VW Phaetona Foto: Auto Świat
To nie żart: nie nadążają z produkcją VW Phaetona