Toyota Corolla - Zabytkowy rodzynek

Auto Świat
Zabytkowych samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni nie spotyka się u nas zbyt często. Na szczęście zdarzają się czasem takie rodzynki, jak prezentowana Toyota Corolla. Jej oryginalność to dodatkowo rzadko spotykana wersja liftback.Wyjątkowość tego pojazdu to jednocześnie zaleta i wada. Auto wzbudza zainteresowanie innych kierowców, ale nie jest wdzięcznym obiektem do odnowienia. Wielu części, szczególnie blacharskich, nigdzie nie można znaleźć. Niektóre elementy eksploatacyjnepasują od innych modeli Toyoty, np. Tercel, i są dostępne w ASO, ale ich ceny okazują się wysokie. Problemu nie ma z kupnem tarcz i klocków hamulcowych, filtrów czy kabli wysokiego napięcia.Samochód nie należy do dynamicznych, ale ma w końcu tylko 50 KM. Bez trudu nadąża w ruchu miejskim i daje sobie radę z nowocześniejszymi konstrukcjami, ale na trasie autu wyraźnie zaczyna brakować tchu. Realnie można jeździć maksymalnie do około 110 km/h. Wprawdzie samochód da się bardziej rozpędzić, ale wówczas nadmierny hałas psuje przyjemność jazdy. Poza tym trzeba pamiętać, że hamulce nie są zbyt skuteczne i z zatrzymaniem z wyższej prędkości może być problem. Pomimo niskiej mocy samochód potrafi dać sporo frajdy z jazdy z racji tylnego napędu. Może być niezłą propozycją dla amatorów driftingu, ale oczywiście w tym celu wymaga wymiany silnika na mocniejszy. Zawieszenie z piórowymi resorami z tyłu jest miękkie, przez co auto pochyla się mocno na zakrętach. Jednocześnie podczas pokonywania wybojów odczuwa się dyskomfort.Więcej informacji o zabytkowych Toyotach można znaleźć w internecie pod adresami: www.corollaclub.org lub www.toyota-club.hg.pl. Ile to kosztuje?Rekonstrukcja nadwozia –odnowienie całego poszycia. Większość elementów wyklepana.4000 złLakierowanie samochodu – cała karoseria. 3500 złOdnowienie felg – łącznie z kołem zapasowym.150 złChromowane pierścienie – część nakładana na koła. 100 złKomplet nowych opon – z kołem zapasowym. 700 złOdnowienie wnętrza – pozostała oryginalna tapicerka. 700 złAmortyzatory – komplet nowych części. 650 złUkład hamulcowy – odbudowa całego układu wraz z wymianą szczęk hamulcowych na nowe. 500 złHamulce z przodu – także odbudowa układu, nowe klocki oraz tarcze hamulcowe. 400 złRadioodtwarzacz kasetowy – naprawa odbiornika, który pasuje wyglądem do stylu oraz wieku prezentowanego samochodu. 100 złReflektory – cena za komplet nowych części. 100 złUkład wydechowy – został wymieniony na nowy – cały od kolektora do końca. 450 złAkumulator – nowa część, firmy Varta, 45 Ah. 300 złRemont silnika – kapitalny. 1000 złSkrzynia biegów – używana, 5-biegowa. 180 złSilnik – część używana, w dobrym stanie technicznym. 850 zł

Katalog Samochodów Auto Świat