Na powierzchni przekraczającej 360.000 m2 Mercedes-Benz Türk A.S., turecka spółka-córka koncernu DaimlerChrysler AG będzie rozwijać produkcję autobusów. W tym celu zakład został wyposażony w najnowocześniejszą technologię pozwalającą na uzyskanie takiej samej jakości jak we wszystkich innych zakładach autobusowych koncernu DaimlerChrysler.

W nowym zakładzie produkcyjnym Hosdere wytwarzane są autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne spod znaku Mercedesa. Fabryka posiada własne wewnętrzne laboratoria kontroli materiałów, gdzie jest gruntownie testowana jakość stosowanych w autobusach materiałów, olejów, części od dostawców.

Obecnie 60% do 70% autobusów produkowanych w Hosdere jest eksportowanych i trafia do 70 krajów na całym świecie. Główne rynki zbytu znajdują się w Europie Środkowo-Wschodniej i Zachodniej, na Półwyspie Arabskim oraz w Afryce Północnej. Mercedes-Benz Türk A.S. zatrudnia w dziale autobusów 2.500 osób.

Obok nowej linii produkcji szkieletów konstrukcyjnych oraz nowej centrali energetycznej, już pod koniec roku 2004 została uruchomiona nowoczesna linia do katodowego lakierowania zanurzeniowego. Na linii tej, tak jak na podobnej linii zakładów autobusowych w Mannheim, mogą być zanurzane kompletne karoserie autobusów. Technologia ta gwarantuje pełne zagruntowanie autobusu, nawet w tych miejscach karoserii, które są niedostępne przy zwykłym, ręcznie wykonywanym gruntowaniu. Nie opracowano dotąd lepszej metody zabezpieczenia antykorozyjnego dla całości karoserii autobusu, które obejmowałoby szkielet, elementy pokrycia kadłuba i elementy mocowania, spawy oraz nawiercone otwory.

Koncern DaimlerChrysler zainwestował w latach od 1995 do 2005 w rozbudowę pionu autobusowego w Turcji łącznie 150 mln euro. Dziennie w tureckich zakładach powstaje do 11 komletnych autobusów.