Zalety bokserów to przede wszystkim piękny dźwięk i nisko położony środek ciężkości. A wady? W tym przypadku dużo poważnych problemów (urwane panewki, zerwane paski rozrządu), których koszt usunięcia może przewyższać wartość auta.Lepszy wybór to nowsze jednostki Twin SparkProducent zdawał sobie sprawę ze słabości bokserów i w 1997 r. wycofał je z oferty Alfy 145. Zamiast nich pojawiły się rzędowe jednostki Twin Spark, w których na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe: 1.4/103, 1.6/120, 1.8/140-144 i 2.0/150-155 KM (ostatnia z wymienionych była dostępna od 1996 r.). To o wiele wytrzymalsze konstrukcje, tyle że również wymagające rzetelności serwisowej (dobry, wymieniany na czas olej, wcześniejsza niż zaleca producent zmiana paska rozrządu).
Alfa Romeo 145 - Po kieszeni od boksera
Alfa Romeo 145 to rasowy kompakt, zaprojektowany w dużej mierze po to, by dawać przyjemność z jazdy. Z tej roli wywiązuje się znakomicie, jeśli ma wszystko sprawne. Auto wymaga troskliwej opieki. Zaniedbana Alfa 145 może odpłacić się dużą awaryjnością. Dotyczy to przede wszystkim wersji z początku produkcji, które wyposażone były w silniki typu bokser (1.4/90, 1.6/103 i 1.7/129 KM).
Auto Świat
Alfa Romeo 145 - Po kieszeni od boksera