Zalety bokserów to przede wszystkim piękny dźwięk i nisko położony środek ciężkości. A wady? W tym przypadku dużo poważnych problemów (urwane panewki, zerwane paski rozrządu), których koszt usunięcia może przewyższać wartość auta.Lepszy wybór to nowsze jednostki Twin SparkProducent zdawał sobie sprawę ze słabości bokserów i w 1997 r. wycofał je z oferty Alfy 145. Zamiast nich pojawiły się rzędowe jednostki Twin Spark, w których na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe: 1.4/103, 1.6/120, 1.8/140-144 i 2.0/150-155 KM (ostatnia z wymienionych była dostępna od 1996 r.). To o wiele wytrzymalsze konstrukcje, tyle że również wymagające rzetelności serwisowej (dobry, wymieniany na czas olej, wcześniejsza niż zaleca producent zmiana paska rozrządu).
Silniki te mają awaryjne wariatory sterujące zmienną fazą zaworów ssących (defekt można poznać po stukach słyszalnych podczas pracy). Cena części to 350-500 zł. Poza tym w tych motorach trzeba czyścić przepustnice i dość często naprawiać osprzęt (m.in. za nisko umieszczony alternator, pompy: olejową i cieczy chłodzącej). Rzędowe jednostki dość często cierpią również na wycieki.